حوادث کوهنوردی اخیر
یک کوهنورد اهل بندرعباس که روز گذشته ( ۳۰ اردیبهشت ۹۵ ) قصد صعود قله دماوند داشت پس از ترک بارگاه سوم در ساعت ۴ صبح دیروز دیگر به بارگاه بازنگشت.
این کوهنورد که به تنهایی قصد صعود قله دماوند را داشت با به جا گذاشتن کیسه خواب و دیگر لوازم شخصی خود و بدون  توجه به تذکر مسئول پناهگاه بارگاه سوم مبنی بر عدم صعود انفرادی و نامناسب بودن هوا اقدام به صعود می نماید.
بنابر گزارش های رسیده در حال حاضر در بارگاه سوم تنها دو تیم خارجی حضور دارند و کوهنورد ایرانی در منطقه حضور ندارد.
خبر تاخیر در بازگشت کوهنورد مزبور شب گذشته به کارگروه جستجو ونجات فدراسیون رسید و بلافاصله نیروهای امداد و نجات کوهستان مستقر در پلور در جریان خبر فوق قرار گرفتند و صبح امروز یک تیم از نیروهای امداد و نجات هلال احمر از مسیر “ملاخوران” اقدام به صعود مسیر جنوبی نمودند که با توجه به هوای مه آلود و عدم دید کافی تا ارتفاع ۴۵۰۰ متر صعود نموده و به جستجو پرداختند ولی اثری از کوهنورد مفقود شده نیافته و سپس به ارتفاعات پایین بازگشتند.
عکس: تزیینی است

در حال حاضر خبری از وی نیست و شرایط هوایی در منطقه دماوند متغیر و با بارش های متناوب و مه همراه است.
 آخرین خبر از عملیات جستجو – شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵
پس از دو روز از مفقود شدن کوهنورد بندرعباسی در مسیر جنوبی دماوند و احتمال بروز حادثه برای وی و عدم نتیجه جستجوی روز گذشته تیم امداد هلال احمر اعزامی به منطقه و مسیر جنوبی دماوند صبح امروز جلسه ای با حضور رئیس محترم هیات کوهنوردی استان و آقای فروزنده مسئول کارگروه جستجو و نجات هیات کوهنوردی استان و اعضاء کارگروه جستجو و نجات در استان هرمزگان تشکیل گردید و کلیه راهکارهای لازم برای امداد رسانی سریعتر و جستجوی مجدد برای همنورد هرمزگانی مورد بررسی قرار گرفت.
قرار بر این شد هر چه سریعتر تیمی از استان هرمزگان جهت جستجوی کوهنورد یاد شده برای اعزام به جبهه های مختلف قله دماوند امروز به تهران و منطقه دماوند عزیمت نمایند.
دمای ارتفاعات دماوند از منفی ۱۷ تا ۲۳ درجه سانتیگراد می باشد و با بارش متناوب برف و تگرگ همراه است. در مسیر جنوبی دماوند نیز فقط دو تیم خارجی  ( از کشورهای روسیه و ترکمنستان ) حضور دارند که تیم ترکمنستانی امروز به گوسفند سرا برگشته و تیم روسی جهت هم هوایی به ارتفاعات بالاتر صعود نموده اند.
یک کوهنورد در ارتفاعات شهرستانک تهران فوت کرد
تهران-ایرنا-سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: کوهنوردی ۵۰ ساله در مسیر بازگشت از ارتفاعات شهرستانک حوالی منطقه کوهسار به دلایل نامشخص جان باخت.
سید جلال ملکی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت ۱۱:۴۰ امروز در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وضعیت نامساعد یک کوهنورد در ارتفاعات حدود سه هزار متری شهرستانک، بلافاصله گروه نجات دو کوهستان در بلوار کوهسار به محل حادثه اعزام شدند.
وی ادامه داد: به دلیل مسیر سنگی و صعب العبور بودن، آتش نشانان با زحمت خود را به فرد مصدوم رساندند.
به گفته ملکی با حضور آتش نشانان مشاهده شد که کوهنورد ۵۰ساله علائم حیاتی نداشت و آتش نشانان با برانکارد مخصوص در مسیرهای سنگی، پیکر بی جان این مرد را به پایین قله شهرستانک انتقال دادند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اعضای تیم دو نفره کوهنورد به هنگام پایین آمدن از قله به دلایل نامشخص دچار مصدومیت شد و در همان ارتفاعات کوهستان جان داد.
هنوز اطلاعاتی درباره نام و نشان کوهنورد مذکور گزارش نشده است.
به گفته وی آتش نشانان ساعت ۱۷:۰۵ به این عملیات پایان دادند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: علت وقوع فوت این کوهنورد در دست بررسی کارشناسان پزشک قانونی است.

حادثه منجر به فوت در ارتفاعات شمال تهران- منطقه اوسون
 به گزارش پایگاه امداد و نجات منطقه دربند ، عصر روز جمعه  سی و یک اردیبهشت ماه ۱۳۹۵  گزارشی مبنی بر سقوط  و فوت یک نفر آقا در منطقه اوسون به عوامل  این پایگاه
 مخابره شد.
پیرو اعلام پلیس کوهستان دربند مبنی بر وقوع این حادثه ، پس از هماهنگی با کشیک هلال احمر استان تهران و جمعیت هلال احمر شمیرانات یک تیم ۶ نفره در ساعت ١٣:۵٠ از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند به منطقه اوسون اعزام گردید.
تیم امداد و نجات دربند به همراه عوامل نیروی انتظامی در ساعت ١۵:٠٠ به محل حادثه رسیده و پس از تحقیقات اولیه و تهیه گزارش و بررسی عوامل ناجا در ساعت ١۶:١٠ مجوز انتقال فرد متوفی به پایین تایید گردید .
 در ساعت ١٧:۵٠ جسد متوفی به عوامل پلیس کوهستان دربند تحویل گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *