بیستمین مراسم اعطای کلنگ طلایی۲۰۱۲

مراسم اعطای کلنگ طلایی ۲۰۱۲ که به برترین صعودهای انجام شده در سال ۲۰۱۱ تعلق دارد، از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۴ مارس ۲۰۱۲ در دو شهر کورمایور ایتالیا و شامونی فرانسه انجام خواهد شد.
این مراسم که به اسکار کوهنوردی مشهور شده نخستین بار در سال ۱۹۹۱ به همت سازمان صعودهای بلند فرانسه Groupe de Haute Montagne و مجله کوه فرانسه راه اندازی گردید و تا سال ۲۰۰۱ بدون مشکل به کار خود ادامه داد. اما ورود تبلیغات و تجارت به عرصه این مراسم، آنرا از گردهمایی به رقابتی تبلیغاتی تبدیل نمود و همین امر موجب گردید پس از وقفه ای یکساله این مراسم با ساختاری نو و ورود سازمانهایی چون آلپاین کلاب فرانسه و آمریکا و فدراسیون کوهنوردی فرانسه به معرفی برترین صعودهای فنی کوهنوردی و در راس آنها صعودهای سبکبار (آلپی) بپردازد….

همچنین طی سه سال گذشته در این مراسم برترین کوهنوردان دوران معرفی گردیدند. والتر بوناتی، راینولد مسنر و دوگ اسکات سه کوهنورد بزرگی بودند که بدلیل فعالیتهای بزرگ خود در عرصه کوهنوردی و ترویج فرهنگ کوه مورد تقدیر قرار گفتند. ضمن آنکه در مراسم امسال فیلمی که به منظور قدر دانی از این سه تهیه گردیده به نمایش در خواهد آمد.
در مراسم بیستم کلنگ طلایی همچنین علاوه بر معرفی برترین صعودهای سال نمایشگاه عکس و پخش فیلمهای کوهنوردی نیز گرمی بخش خواهد بود.
قرار است بزودی برگزار کنندگان مراسم ضمن معرفی هیئت داوران، کاندیداهای برترین صعودهای سال را نیز معرفی نمایند.

بر گرفته از وبلاگ کوه قاف
http://www.pioletsdor.com
در مورد کلنگ طلایی بیشتر بخوانید:
http://kouheghaf.blogspot.com/2011/12/blog-post_11.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *