صعود به قله بدر

مورخه ۲۰ آذر ۵ تن از اعضای هیئت و گروه قاجر به قله بدر در جنوب قروه صعود نمودند.

گزارش برنامه در ادامه مطلب….

گزارش برنامه بدر – جمعه و شنبه مورخ ۱۹/۲۰/۰۹/۱۳۹۴
طبق قرار قبلی ساعت ۱۴:۰۰ ظهر روز جمعه به چهار راه مدرس رسیدم و تا ساعت ۱۴:۱۵ تمامی اعضا به محل مورد نظر رسیدند.
امیر مرادی، سینا ابراهیمی و ادیب خالدیان با آژانس به سمت پیر سلیمان حرکت کردند و پس از ما آقایان شهرام نعمتی و جلال حنیفی با خودرو شخصی به سمت روستای پیرسلیمان راهی شدند.از قروه تا روستای امین آباد جاده از برف و یخ پاک شده بود و مشکلی در تردد مسیر نداشتیم به جز مسیر کوتاه بین روستای امین آباد تا روستای پیرسلیمان همچنان یخ زده مانده بود. ساعت ۱۵:۳۰ با سرعتی آرام تا پناه گاه حرکت کردیم و راس ساعت ۱۷ به پناهگاه رسیدیم. به محض رسیدن و باز کردن در پناهگاه متوجه شدم تمام محیط پناهگاه را دود گرفته، پنجره ها را باز کردم تا هوای داخل آن عوض شود. در شومینه داخل پناهگاه آتشی روشن بود که خاموشش نکرده بودند! اتاق وسطی را تمیز کردیم تا شب را آنجا بمانیم. پس از صرف شام و شنیدن خاطرات پیش کسوتان ساعت ۲۱ خوابیدیم.
صبح روز شنبه ساعت ۵:۱۵ از خواب بیدار شدیم وسایلمان را جمع کردیم و ساعت ۵:۳۰ از پناهگاه به سمت قله حرکت کردیم. هوا هنوز تاریک بود و ستاره ها در آسمان پدیدار بودند، ابتدا عمو شهرام سرقدم بود سپس سینا و بعد از سینا من (ادیب ) برف کوبی کردیم. در نزدیکی قله جای من و سینا عوض شد.بعد از رسیدن به خط الراس و حرکت به سوی قله باد شدیدی می وزید که با راهنمایی عمو شهرام چند متر پایین تر آمدیم تا باد اذیت مان نکند. ساعت ۷:۲۰ همراه با بالا آمدن خورشید به قله رسیدیم و پس از گرفتن عکس ها به سمت پناهگاه سرازیر شدیم. در تمامی مسیر عمو شهرام نکته های زیادی را برای ما بازگو کرد، که امیدوارم بتوانیم به خوبی از آنها استفاده کنیم. ساعت ۸:۲۰ به پناهگاه رسیدیم، صبحانه را خوردیم و بعد از جمع و جور کردن وسایل به سمت قروه برگشتیم، از پناهگاه تا روستای امین آباد را پیاده طی کردیم و از آنجا با خودرو یکی از اهالی روستا به قروه برگشتیم. ساعت ۱۲:۳۰ به قروه رسیدیم و این برنامه هم تمام شد.
شرکت کننده گان: جلال حنیفی- امیر مرادی- سینا ابراهیمی- ادیب خالدیان- شهرام نعمتی
گزارش : ادیب خالدیان.

تاریخ اجرای برنامه: ۱۹ و ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۴
شرکت کنندگان آقا: شهرام نعمتی، جلال حنیفی، امیر مرادی، سینا ابراهیمی، ادیب خالدیان