سرقت مسلحانه‌ از یک گروه ۴۳ نفره کوه‌نوردی در آبشار «شوی» دزفول
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: گردشگران برای اقامت شبانه در محوطه آبشار شوی احتیاط کنند!
«غلام‌علی باغبان کوچک» افزود: یک گروه کوه‌نوردی متشکل از ۴۳ نفر زن و مرد که به تازه‌گی به قصد گردشگری با قطار از اصفهان به ایستگاه راه آهن «تله زنگ» رفته و پس از طی مسافت طولانی در محوطه آبشار «شوی» اقدام به برپایی چادر کرده بودند، توسط دو سارق تهدید شدند!
وی اقامت شبانه این گروه گردشگر را در مکانی نامناسب و ناامن بی‌احتیاطی محض دانست و افزود: به گفته گردشگران اصفهانی، سارقان با «اسلحه» آنها را تهدید کرده و دوربین شخصی این گروه را به سرقت بردند که ترس و وحشت آنها را به همراه داشت.
رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: گردشگران باید از مبادی قانونی و از مسیر دزفول وارد محوطه آبشار «شوی» شوند و برای خواب و اقامت شبانه با اهالی بومی روستاهای «سرتنگ» و «لیوس» مشورت کنند.
آبشار «شوی» به تازه‌گی به‌عنوان نخستین اثر طبیعی و ملی خوزستان در فهرست آثار ملی کشورمان قرار گرفته است و مسئولان در حال ساماندهی این منطقه برای حضور گردشگران و بازدیدکنندگان نوروزی هستند.
آبشار «شوی» به ارتفاع حدود ۸۵ متر و عرض ۷۰ متر در دل رشته کوه زاگرس، از جمله جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شمال خوزستان است که از ظرفیت بالایی برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است.
این آبشار از بزرگترین و زیباترین آبشارهای ایران است که در دهستانی به نام «شوی» از توابع بخش «شهیون» شهرستان دزفول و در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری شهر «دزفول» قرار دارد.
منبع: پایگاه خبری فرجام با تشکر از کوه نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *