سقوط و مرگ کوه‌نورد ۱۸ ساله در کوه «صفه»
انجمن پزشکی کوهستان ایران: شاید اصفهان و کوه صفه را بتوان رکورددار تلفات در ورزش کوهنوردی در ایران دانست. کوه صفه با ارتفاع کم و با وجود نزدیکی به شهر اصفهان و صخره ای بودن آن و امکانات تفریحی ساخته شده و البته شاید بعلت بی توجهی مسئولین در بخش های مختلف چه از نظر تشکیلات کوهنوردی، شهرداری، سازمان های امدادی و . . . همه ساله شاهد تلفات قابل توجهی از کوهنوردان و کوهپیمایان است.
خبرگزاری فارس: جوانی ۱۸ ساله به علت سقوط از کوه صفه درگذشت و مأموران آتش‌نشانی پیکرش را به پایین کوه منتقل کردند.
رئیس ایستگاه تخصصی امداد و نجات در کوهستان شهرداری اصفهان با اشاره به این حادثه اظهار کرد: در ساعت ۴ و ۱۲ دقیقه روز گذشته پس از اعلام به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی، زنگ حریق در ایستگاه ۱۲ به صدا درآمده و نیروهای عملیاتی به کوه صفه اعزام شدند.
«پیام ستایش» افزود: این حادثه از طریق یکی از بانوان کوه‌نورد که از آن حوالی عبور می‌کرده و با جسد روبه‌رو شده بود، اعلام‌ شده و بلافاصله نیروهای عملیاتی به سمت منطقه «تخته سیاوش» حرکت کردند.
وی گفت: به سر و بدن این پسر جوان جراحات زیادی وارد شده بود و پس از انتقال جسد به پایین کوه، پس از ۲۴ ساعت مشخص شد که وی با نام «حسام» و ۱۸ ساله بوده است که جهت کوه‌نوردی به کوه صفه رفته و دچار حادثه شده است.
با تشکر از کوهنوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *