برگزاری اولین دوره لیگ سنگنوردی در کشور

“هادی صابری” دبیر فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: سنگ‌نوردی رشته ای نوپا و جوان است برای توسعه و پیشرفت آن در جامعه باید لیگ سراسری برگزار شود و این موضوع نیاز به بررسی و برنامه ریزی دقیق دارد.
اولین دوره لیگ سنگ‌نوردی روز گذشته در باشگاه آپرین اسلامشهر به کار خود پایان داد من چند هفته این رقابت ها را از نزدیک دیدم و استقبال خوبی از این مسابقات شد. ممکن است با نواقصی همراه باشد ولی مسئولین اجرائی سعی کردند این مسابقات در سطح بالایی برگزار شود واستاندارد های بین المللی نیز رعایت شود.

 برگزاری اولین دوره با کم و کاستی هایی همراه بود اما این رقابت ها در سالهای آینده بهتر خواهد شد و منظم و منسجم تر انجام خواهد شد.

 فدراسیون نیز سعی کرده که از این مسابقات در لیگ تهران حمایت کند وبرای بهتر برگزار شدن این رقابت ها اداره کل ورزش وجوانان چه در استان وچه در شهرستان های تابعه تهران نهایت همکاری را با ما داشته است.

با توجه به اینکه مسئول کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده که سنگ‌نوردی در المپیک تابستانی ۲۰۲۰ وارد رقابت ها خواهد شد و جزو رشته های اول این مسابقات است باید سعی کنیم که سنگ‌نوردی را در کشور گسترش دهیم و مهمترین مسئله این است که لیگ سراسری راه اندازی شود وعلاقمندان این بخش با هدف و انگیزه بالاتری شرکت کنند.

 برگزاری لیگ چه استانی و چه کشوری باعث می شود که رقابت‌های ورزش سنگ‌نوردی با نظم خاصی انجام شود و سنگ‌نوردان هماهنگ می شوند و آمادگی جسمانی آنها بالا می رود و برای مسابقات داخلی وخارجی با توانایی بالایی حضور پیدا می کنند.

برای پیشرفت سنگ‌نوردی علاوه بر لیگ سراسری باید آموزش های پایه گسترش یابد و امکانات و تجهیزات آنالیز باید فراهم شود.

 قهرمانان و سرمایه های خوبی در سنگ‌نوردی داریم چه افرادی که در مسابقات بین المللی افتخار کسب کردند و چه افرادی که در آینده افتخارات کسب خواهند کرد باید از این  استعداد ها حمایت کنیم ودرجهت رفع مشکلات و موانع این بخش گام برداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *