عدم تغذیه کافی علت لاغری مفرط برخی کوه‌نوردان!

حمید مساعدیان رئیس انجمن پزشکی کوهستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: لاغری مفرط زمانی برای کوه‌نوردان حاصل می شود که در صعودهای بلند تغذیه کافی صورت نگیرد.
  کوه‌نوردانی که به  امر صعود می پردازند مخصوصا صعودهای بلند باید توجه داشته باشند که عدم تغذیه مناسب لاغری مفرط را به دنبال خواهد داشت.
زمانی که فعالیت فرد بیشتر از تغذیه مناسب باشد و کارهای سنگینی مثل هیمالیانوردی انجام دهد و غذای کافی نخورد با لاغری مفرط روبرو می شود که ممکن است ورزشکاری در یک برنامه صعود بلند  20 تا ۱۸ کیلو وزن کم کند.مساعدیان اشاره کرد: وقتی لاغری مفرط برای کوه‌نورد پیش می آید این کاهش وزن نرمال نیست و برخی اوقات ناخودآگاه پیش می آید.
 بی توجهی به تغذیه مطلوب همراه با لاغری مفرط و کوتاه شدن جثه فرد همراه است و بدن کوهنورد ضعیف تر می شود.
هرچه فرد لاغرتر باشد مفرط انرژی کمتری دریافت می کند و نسبت به حادثه حساس تر می شود و در این زمان اثرات سرما، گرما بیشتر در فرد تاثیر گذار می گذارد.
سقوط هایی که در برنامه هایی مثل هیمالیانوردی رخ می دهد این است که بعد از صعود کوه‌نوردی به قله  انرژی وی تخلیه می شود ممکن است به خاطر مسائل ذکر شده اتفاق بدی برای وی رخ دهد.مساعدیان عنوان کرد: توصیه ما به کوه‌نوردان این است که حتما ارتفاع را جدی بگیرند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *