مستندهای دیدنی نوروز با موضوع «کوه‌نوردی» و «دیواره‌نوردی» از «شبکه ورزش سیما»
همکارانم در گروه تأمین برنامه «شبکه ورزش سیما» هم‌چون نوروز سال ۹۳، در سال جدید و در ایام نوروز ۱۳۹۴ نیز به پخش مستندهای مختلف و متنوع ورزشی از اول تا چهاردهم فروردین می‌پردازند … تعدادی از این مستندها که عمدتاً برای اولین بار از سیما پخش می‌شود، به موضوعات «کوه‌نوردی»،«دیواره‌نوردی»،«اسکی»،«دوچرخه‌سواری کوهستان» و ورزش‌های مختلف و «ماجراجویانه» اختصاص دارد … اسامی برخی از این مستند‌ها، زمان پخش، مدت و خلاصه‌ای از محتوای آنها به شرح ذیل است:

«اورست»
زمان پخش: ۱ فروردین ساعت: ۲:۳۰ بامداد
مدت: ۴۳دقیقه
مستندی زیبا درباره یک کوه‌نورد که پدرش از اولین کسانی بوده است که توانست به قله اورست صعود کند. او نیز پس از گذشت سال‌ها از آن اتفاق با تلاش بسیار توانست همانند پدرش فاتح این قله مرتفع باشد.
«راه رفتن روی آب»
زمان پخش: ۴ فروردین ساعت: ۲۳:۰۰
مدت: ۷۱ دقیقه
خلاصه: مستندی درباره موج‌سواران‌ آب‌های خروشان در کالیفرنیاست که در آن هر یک زندگی حرفه‌ای و داستان زندگی خود را بازگو می‌کنند. این مستند سفرهای این ورزشکاران را به نقاط مختلف جهان تشریح می کند.
«تحول»
زمان پخش: ۷ فروردین ساعت: ۱۵:۰۰
مدت: ۵۷:۰۰ دقیقه
مستندی بسیار دیدنی از سرگذشت «دان هیل سواران» (دوچرخه‌سواران کوهستان) است که طی آن مناطق مختلف دوچرخه‌سواری کوهستان در یونان را مورد بررسی قرار می‌دهد و با ورزشکاران حرفه ای در این زمینه به گفت و گو می‌نشیند.
«آرزوهای بلند»
زمان پخش: ۱۰ فروردین ساعت: ۲۳:۰۰
مدت: ۷۶:۰۰ دقیقه
مستندی درباره دو دیواره‌نورد حرفه‌ای به نام «دیوید مک لود» و «اندی ترنر» که از صخره‌های بزرگ در بریتانیا صعود کرده و هنر خود را در این زمینه به نمایش می‌گذارند. در خلال این مستند شاهد نظرات جمعی از دیواره‌نوردان حرفه ای در باره این ورزش هستیم.
«گام‌ها»
زمان پخش: ۱۳ فروردین ساعت: ۲۳:۰۰
مدت: ۰۰ : ۵۰ دقیقه
مستندی پیرامون ورزش اسکی در کوه های آلپ که از نگاه ورزشکاران این رشته بیان می‌شود.
«هرگز نه»
زمان پخش: ۱۴ فروردین ساعت: ۲۰:۵۰
مدت: ۴۸:۰۰ دقیقه
مستندی پیرامون ورزش اسنوبورد که توسط ورزشکاران این رشته به نمایش گذاشته می‌شود.
«اورست آن سوی محدود‌ه‌ها»
زمان پخش: دوم تا ۱۲ فروردین  ساعت ۱۱:۰۰ صبح / ۱، ۳، ۶، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲ ساعت ۲۱:۰۰
مدت: ۴۵:۰۰ دقیقه – ۱۳ قسمت
خلاصه: مستندی پیرامون صعود یک گروه کوه‌نوردی به قله اورست.
——————
پی‌نوشت:
«شبکه تلویزیونی ورزش سیما» از طریق اینترنت (با سرعت‌های مختلف) نیز به صورت آنلاین قابل دریافت و مشاهده است:  اینجا ببینید
منبع: کوه نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *