پرداخت هزینه‌های اعزام سنگ‌نورد مدال آور ایران
دبیر فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی از تحقق وعده فدراسیون مبنی بر تجلیل و پرداخت هزینه‌های سنگ‌نورد مدال‌آور ایران در مسابقات جهانی خبر داد.
هادی صابری در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: جا دارد از تلاش ستودنی سنگ‌نوردان کشورمان در مسابقات جام جهانی کره و چین و توجه و عنایت سرپرست وزارت ورزش و جوانان و پیام تبریک ایشان خطاب به «رضا علیپور» که اولین مدال جهانی ایران را در رشته سنگ‌نوردی کسب کرد، قدردانی کنم.
وی افزود: تلاش هر سه سنگ‌نورد ایرانی به خصوص کسب مدال طلای علیپور در رقابت با برترین‌های جهان، نقطه عطفی در تاریخ سنگ‌نوردی ایران محسوب می‌شود که پس از تابستان ۹۲ و افتخارآفرینی و قهرمانی سنگ‌نوردان ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا (پارک ملت) ، بار دیگر استعداد و توان سنگ‌نوردان شایسته کشورمان در یک رقابت جهانی نیز متجلی شد.
دبیر فدراسیون تصریح کرد: همان‌گونه که مسئولین فدراسیون پیش از اعزام این تیم به نفرات تیم وعده کرده بودند، با توجه به کسب این مدال، تمامی هزینه‌های اعزام وی پرداخت خواهد شد.
صابری ادامه داد: فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی مانند بسیاری از فدراسیون‌ها و براساس بودجه و تأمین اعتبار لازم، عمدتا برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا یا جهان برنامه ریزی می‌کند، چرا که تعداد مسابقات کاپ جهانی در تقویم فدراسیون جهانی سنگ‌نوردی زیاد است و بودجه ما بسیار محدود، به همین خاطر سنگ‌نوردان به منظور کسب تجربه و ارتقاء در رنکینگ جهانی، با درخواست و هزینه شخصی در این گونه مسابقات شرکت می‌کنند.
وی افزود: البته در این گونه اعزام‌ها نیز همانند اعزام اخیر ، فدراسیون کوه‌نوردی تمامی اقدامات لازم جهت اخذ تأییدیه شورای برون مرزی، امور صدور روادید، مجوز برای مشمولین نظام وظیفه و غیره را انجام داده و فرآیند ثبت نام سنگ‌نورد متقاضی نیز با توجه به عضویت فدراسیون در تشکیلات جهانی این رشته با معرفی نامه صورت گرفت.
دبیر فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در پایان گفت: به رغم حضور سنگ‌نوردان در رقابت‌های «جام جهانی» با هزینه شخصی، فدراسیون علاوه بر امور پشتیبانی، با رویکرد انگیزه بخشی به آنها وعده‌ی تجلیل و جبران هزینه‌ها را در صورت کسب مدال می‌دهد و در مورد اخیر نیز به محض بازگشت قهرمان خوب کشورمان؛ به وعده خود عمل خواهیم کرد.
 منبع: پایگاه خبری فدراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *