پیمایش یکی از عمیق ترین غار جهان توسط غارنوردان کردستانی

غارنوردان کردستانی برای نخستین بار به همراه جمعی از غارنوردان کشورمان غار “پراو” یکی از عمیق ترین غارهای جهان در استان کرمانشاه را به طورکامل پیمایش کردند.
به گزارش خبرنگارکردپرس شامگاه دیشب ۲۱ مهرماه جاری سه غارنورد کردستانی به نامهای هیوا احمدی، داوود مفاخری و اسرا مفاخری که به همراه غارنوردانی از دیگر استانهای کشورمان توانسته بودند غار”پراو” واقع در استان کرمانشاه را تا عمق ۷۵۲ متری پیمایش و پاسازی کنند در فرودگاه سنندج با هماهنگی ” کانون کوهنوردان کردستان” مورد استقبال قرار گرفتند.
هیوا احمدی عضو کانون کوهنوردان کردستان در حاشیه این مراسم استقبال در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این پیمایش در دو مرحله صورت گرفت، مرحله اول آن که ۵ روز به طول انجامید حدود ۳۵ غارنورد شهرهای مشهد، تهران، کرمانشاه، تبریز، شهرکرد، کردستان و رشت حضور داشتند که تا چاه بیستم از ۲۶ چاه آن کاملا پاکسازی و حدود ۵۰۰ کیلو اشغال در ۴۳ کیسه از آن خارج شد.
احمدی افزود: غارنوردان کردستانی برای اولین بار این غار را پیمایش کرده و نسبت به آن اقدام به پاکسازی کرده اند که در مرحله دوم نیز توسط غارنوردان که حدود ۱۵ نفر بودیم اشغالهای که در کف بود به چاه ۲۲و۲۱ انتقال داده شد و در حد توان به بالا و فضای خارج از چاه منتقل گردید.
وی با بیان اینکه در مرحله اول پیمایش، غارنوردان کردستانی به نامهای آرش یاسمن پور، سامان مفاخری در پیمایش حضور داشتند و در مرحله دوم که ۴ روز به طول انجامید داود مفاخری به همراه دختر نوجوانش اسرا مفاخری نوجوان ترین غارنورد کشور حضور داشتند و بنده نیز در هر دو مرحله پیمایش به عنوان تنها غانورد کردستانی به به طور کامل و برای نخستین بار در این پیمایش مشارکت داشتم.
گفتنی است غار” پراو” یکی از عمیق ترین غارهای جهان است که بیش از ۷۵۰ متر عمق دارد و دارای ۲۶ چاه می باشد که در استان کرمانشاه واقع شده است.
 منبع: خبرگزاری کردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *