تجلیل از اسراء مفاخری در مراسم برترین های حوزه گردشگری طبیعت آبی
در مراسمی از برترین های حوزه طبیعت گردی کشور در حوزه اکوتوریسم های آبی با حضور رؤسای دو سازمان حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تجلیل شد. از میان ۱۳ نفر برگزیده اسراء مفاخری جوانترین غارنورد استان کردستان و عضو گروه قاجر قروه معرفی گردید. 
انتخاب و تجلیل از اسراء مفاخری را به خانواده ایشان، گروه قاجر قروه، انجمن غارنوردان و غارشناسان شعبه کردستان و جامعه ورزشی ایران تبریک می گوییم و آرزوی موفقیت روزافزون برای ایشان داریم 
روابط عمومی گروه کوهنوردی قاجر قروه 
گزارش کامل را در ادامه مطلب بخوانید….

اسراء مفاخری
اسرا مفاخری در حال گفت و شنود با معاونین رئیس جمهوری 

اسراء در کنار پدرشان که مربی او هم می باشد

به گزارش بولتن نیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگ
در مراسمی از برترین های حوزه طبیعت گردی کشور در حوزه اکوسیستم های آبی با حضور رؤسای دو سازمان حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تجلیل شد. از میان ۱۳ نفر برگزیده دو نفر از اعضای انجمن غار و غارشناسی بودند که با معرفی آنان در محفل باشکوه طبیعت گردان و جمع زیاد رسانه ها افتخاری بر افتخارات مان افزوده شد . ادامه مطلب
 صنایع‌دستی و گردشگری کشور، دکتر محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در “همایش گردشگری، اکوتوریسم آبی و تلاش برای حفاظت از آن” که در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد از ۱۳ نفر از فعالان حوزه طبیعت‌گردی در کشور تجلیل به‌عمل آورد. 
در این همایش که علاوه بر دکتر نجفی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تعدادی از کارشناسان و مدیران حوزه طبیعت‌گردی نیز حضور داشتند ۱۳ نفر ازفعالان حوزه طبیعت گردی تجلیل شدند. 
در این همایش کتایون اشرف در رشته قایقرانی در رودخانه‌های خروشان، فرشید سلمانپور از ورزشهای آبی، سمیه غنی از موسسات آموزشی، عباس اردکانی از فعالان فیلم‌سازی در زمینه آب، مسعود باقرزاده کریمی پژوهشگر تالاب‌ها ، سمیرا زارعی غواص داخل غارها، اسراء مفاخری غارنورد، محسن معارف راهنمای محلی تالاب، راحله فتاحی از جوامع محلی، بهزاد ترکی زاده به عنوان عکاس زیر آب، حمید روحانی از دفاتر خدمات مسافرتی در حوزه طبیعت‌گردی، پرویز بختیاری به عنوان پرنده نگر در تالاب‌ها و نامور عباسیان عکاس طبیعت‌گردی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.
سالن ۲۰۰۰ نفری برج میلاد تهران 
این خبر در تعداد زیادی از خبر گزاری های فارسی بازنشر شده است.
ایسنا – ایرنا – فارس 
 
پس از اعلام نام سرکارخانم سمیرا زارعی و پخش عکس ایشان در ال سی دی های سالن مسئولین اینگونه چشم انتظار ایشانند 
لازم به ذکر است درجلسات  برگزاری مراسم هفته گردشگری همیشه یک نماینده از انجمن غار و غارشناسی  حضور داشت  و برای انتخاب برترین ها و تقدیر از آنها  لیستی از کاندیداهای بخش کوه نوردی و غارنوردی به ستاد تحویل شد به شرح زیر که با توجه به لیست زیاد نفرات رشته های مختلف تنها از پیشنهادات انجمن دونفر برگزیده شدند که ما نیز به آنان تبریک می گوییم
پیشنهادات نماینده بخش کوهنوردی و غارنوردی جهت تقدیر نفرات برگزیده
۱-     درحوزه ورزشهای آبی – سرکارخانم سمیرا زارعی متولد ۱۳۶۴  اصفهان شروع غارنوردی ۱۳۸۹ با انجمن غار وغارنوردی ایران ، پس از گزراندن دوره های کارآموزی غار ، نقشه برداری، زمین شناسی و کارست و پزشکی غار در سال ۱۳۹۱ ضمن علاقه به غواصی غار در نخستین کلاس تخصصی غواصی غارکه توسط مربی یوگسلاو برگزار شد شرکت و موفق به اخذ مدرک غواصی غار شد . او نخستین زن غواص غار ایران بوده و درشرایط خاص کشور ایران به این رشته ورزشی و ماجرا جویانه مشغول است .
۲-     در حوزه غارنوردی – خردسال غارنورد خانم اسرا مفاخری  کوچکترین غارنورد فنی ایران با سن ۹ متولد کردستان سال ۱۳۹۰ با پدرش به کوهنوردی پرداخته و پس از ورود به غار گلستانه در کردستان به غارنوردی علاقه پیدا کرده و زیر نظر پدر و دو مربی انجمن غار و غارنوردی با کارهای فنی فرود و صعود روی طناب آشنا میشود و موفق میشود غار زیبا و فنی قلایچی را با عمق ۱۲۰ متر پایین رفته و غارهای دیگری عمودی را نیز پیمایش نماید اکنون برای حضور و پیمایش غار پراو کرمانشاه عمیق ترین غار ایران با هدف پاکسازی غار ثبت نام نموده است .
۳-     درحوزه کوهنوردی – سرکار خانم حبیبی کوهنورد معلم بازنشسته شروع کوهنوردی ۱۳۶۰ صعود اکثر کوههای کشور ، عضویت درانجمن کوه نوردان ایران در سال ۱۳۸۸ انتخاب بعنوان عضو هیات مدیره انجمن سراسری کوهنوردی دوره ۹۰-۹۱  انتخاب بعنوان رئیس هیات مدیره انجمن کوهنوردان  در سال ۹۲-۹۳ نامبرده با مدیریتی خوب انجمنی با بیش از ۵۰۰۰ عضو ۲۲ نمایندگی در سراسرکشوردر کارهای زیست محیطی وگردشگری فعالیت می کند.
۴-     درحوزه دره نوردی – امیر جلوانی اصفهان مربی و مدرس کار در ارتفاع  ، مربی دره نوردی . نامبرده مدت سه سال است در اکتشاف دره های بکر و دست نخورده کشور فعالیت می کند تا کنون ۱۵ دره در کشور را خود به همراه تیمش کشف کرده و مستندسازی نموده است . نامبرده توانسته با دعوت از مربی ارزنده آمریکایی ریچارد کارلسون نخستین دوره ی دره نوردی فنی و علمی را در ایران برگزار نموده وتعداد ۱۲ نفر دراین کلاس شرکت کردند و
گواهی شرکت این آموزش با همکاری معاونت گردشگری و موسسه ارسباران صادر شد.
منبع: انجمن عارنوردان و غارشناسان ایران  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *