راه‌اندازی اولین شرکت حمل و نقل جهان که پرچم هم به «اورست» می‌برد
قابل توجه کوه‌نوردان و گردشگران برای فرآیند انتقال بار؛
مدیر شرکت تحویل بار و چمدان که اخیرا در انگلستان راه اندازی شده، مدعی است که هرنوع باری را به هر مقصدی حمل می‎کند حتی حمل پرچم به «اورست»!
 درشرایطی که افزایش هزینه مسافران بابت خدمات کنترل بار و چمدان در خطوط هوایی، عادی و پذیرفته شده به نظر می رسد، یک شرکت خدمات تحویل بار از مبدا به مقصد، تاسیس شده که مدعی است، جایگزین مناسبی برای کاهش هزینه‎های کنترل بار است که خطوط هوایی به گردشگران تحمیل می‎کنند.
 شرکت “تحویل بار و چمدان “که اخیرا درانگلستان راه اندازی شده ، مدعی است که بدون تحمیل هزینه‎های گران ، رواج و رونق گذشته را به جهان سفر باز می‎‎گرداند. این شرکت درخدمات خود تمامی چمدان ها و بارمسافران را پیش از این که فرودگاه را ترک کنند، از خانه و مبدا حرکتشان به خانه یا هتل محل اقامتشان تحویل می‎دهد .
 هزینه حمل و نقل بارنیز بسته به وزن و دوری و مسافت مقصد تعیین شده از ۲۹.۹۹ پوند برای ۱۵ کیلوگرم بار آغاز شده و برای اشیای بزرگ چون دوچرخه و چوب گلف واسکی و کالسکه بچه و مانند آن نیز پذیرفته می‎ شود. 
کمپانی موسوم به “نخستین چمدان” نیز که عنوان خواهرخوانده این شرکت را دارد، درآینده همین خدمات را در سراسر جهان ارائه خواهد داد اما در مراحل آغازین این خدمات تنها در مقصدهای اروپایی ارائه می‎شود. “گیدئون کاسیفر” مالک این شرکت اظهار کرده است که این شرکت را در پاسخ به تقاضا برای خدمات تحویل بار ارزان در اروپا و در بازارهای بزرگ و انبوه راه اندازی کرده است.
«کاسیفر» می گوید: «هزینه ای که خطوط هوایی بابت کنترل بار به مسافران تحمیل می‎کنند ، بحدی روند افزایشی دارد که تصور می‎کنم به زودی برای کیف های دستی مردم هم از آن ها پول بگیرند، درچنین شرایطی ما شاهد افزایش تقاضا برای ارائه خدمات ارزان‎ترحمل بارهستیم که به مراتب ارزان‎تر از هزینه‎ای است که خطوط هوایی به مردم تحمیل می‎کنند.» به گفته وی تفاوت قیمت این شرکت با خطوط هوایی تفاوت میان هزینه ۱۲۰ یورویی خطوط هوایی و ۳۴ یورویی شرکت وی برای هر ۲۰ کیلوگرم بار از لندن به پاریس است. طبق تحقیقات انجام شده از سوی یک موسسه مقایسه آماری قیمت‎ها به نام “سوپرمارکت سفر” تنها از سال ۲۰۱۲ تا کنون هزینه حمل بار در خطوط هوایی ۴۷ درصد افزایش داشته است.
«کاسیفر» می‌افزاید: «ما تمام بار شما را از منزل به هتل حمل کرده و تحویل می‎دهیم و دیگر نیازی نست شما برای کنترل بار خود در فرودگاه‎ها منتظر بمانید.» شرکت تحویل بار همچنین مسافران را ردیابی و از طریق ایمیل و اس ام اس و تلفن آنان را درجریان وضعیت بارو خدمات این شرکت قرار می‎دهد.
«کاسیفر» مدعی است: «ما هزاران چیز را هرماه درسراسرجهان منتقل می‎کنیم، حتی حمل پرچم به قله اورست!».
منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *