جوان ترین غارنورد دنیا

اسراء مفاخری جوانترین غارنورد استان کردستان و عضو گروه قاجر قروه هفته گذشته مصاحبه ای با دو هفته نامه تخصصی ورزش استان کردستان( به هیز) داشتند که متن این گفتگو در شماره ۴۳ تاریخ دوشنبه  28 مرداد ۱۳۹۲ به چاپ رسیده 

همچنین مصاحبه ای با پدر اسراء (آقای داوود مفاخری) و آقای شهرام نعمتی رییس هئیت کوهنوردی قروه انجام گرفته که در این روزنامه منتشر شده است…..
روابط عمومی گروه کوهنوردی قاجر قروه

متن مصاحبه با آقای شهرام نعمتی
مربی شاخص کوهنوردی کردستان گفت: با توجه به ویژگی ها و سختی های غارنوردی نسبت به سایر رشته های کوهنوردی، «اسرا مفاخری» را پدیده و از چهره های آینده دار ورزش کردستان خواند.
شهرام نعمتی افزود: علاوه بر شرایط سخت و دارای ریسک بالای صخره نوردی، عواملی چون تاریکی، رطوبت، وجود جانوران ، احتمال وجود آب، حرکت در فضای بسته و وجود صعود و فرودهای زیاد باعث شده است تا غارنوردی سخت تر از سنگ نوردی باشد.
وی افزود: «اسرا مفاخری» فرزند یکی از کارکنان شرکت مخابرات استان کردستان، با وجود سن کمش ، اعتماد به نفس خوبی دارد که در کنار استعداد و علاقه ی زیادی که در وی وجود دارد ، باعث شده است تا وی نه تنها به عنوان صخره نورد معمولی ، بلکه به عنوان غارنورد حرفه ای همراه با سایر اعضای بزرگسال گروه  غارهای فنی و سختی را پیمایش و اکتشاف کند.
وی با اشاره به اینکه پدر اسرا مفاخری در موفقیت های بزرگش نقش کلیدی را ایفا کرده است اظهار  داشت: آموزش های شبانه روزی پدر اسرا و حمایت های همه جانبه او باعث شده است  تا چنین پدیده ای در ورزش ما مطرح شود که بیش از ۹۰متر را در حالت معلق و به تنهایی در دهانه ی چاه تاریک غارها  به سلامت و موفقیت می پیماید.
نعمتی افزود: اسرا مفاخری در آینده نزدیک به همراه تیم بزرگسالان به غار “پروا”با ارتفاع بیش از سه هزارو ۵۰۰متر از سطح دریا که اورست غارهای دنیا شناخته می شود سفر کند.
وی همچنین افزود: این غار با ۲۶ دهنه چاه و عمقی حدود ۷۵۰متر فنی ترین عار ایران به شمار می رود که امیدورام به عنوان یک تجربه عالی به سلامت و موفقیت پیمایش کند.
اسرا مفاخری، ۱۰ ساله ساکن شهر سنندج، عضو تیم قاجر به عنوان جوانترین غار نورد دنیا شناخته شده است.
منبع: شرکت مخابرات ایران
a

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *