دستگیری تروریستهای نانگاپاربات
سرپرست پلیس منطقه دیامیر اعلام کرد نیروهای ارتش موفق شدند ۲۰ تروریست را که اقدام به کشتار مقامات محلی، گردشگران خارجی و کشتار فرقه ای در بزرگراه قراقروم و جاده ناران Kaghan (لولو سار) که طی آن مسافران شیعه اتوبوسی را به قتل رسانده بودند دستگیر نمایند. 
افراد دستگیر شده همچنین در قتل عام ده کوهنورد خارجی و یک آشپز محلی در کمپ اصلی نانگاپاربات و همینطور ترور ماموران تحقیق این پرونده دست داشته اند. او همچنین تلاش های مشترک ارتش پاکستان و پلیس در دستگیری مجرمان را ستود و افزود: “سازمان های اطلاعاتی نقش محوری در این عملیات ایفا کرده اند”.
سرپرست پلیس منطقه دیامیر با اشاره به اینکه محاکمه تروریستهای دستگیر شده در دادگاه منطقه صورت خواهد گرفت اظهار داشت: “امکان انتقال ایشان به مرکز وجود ندارد”. او همچنین افزود: “طی روزهای آینده اطلاعات بیشتری را درباره افراد دستگیر شده و فعالیتهای آنها در اختیار رسانه ها قرار خواهد داد”. 
پی نوشت
در شب ۲۲ جون گروهی از تروریستهای منتصب به طالبان با حضور در کمپ اصلی نانگاپاربات اقدام به ترور ۱۰ کوهنورد و یک آشپز مستقر در کمپ اصلی نمودند. پلیس پاکستان طی هفته های گذشته ضمن شناسایی تروریستها در صدد دستگیری ایشان بود.
منبع:
http://www.dawn.com/news/1036913/men-behind-nanga-parbat-massacre-arrested با تشکر از کوه قاف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *