مرگ دلخراش بولوتف آلکسی
 آلکسی بولوتف ۵۰ ساله که قصد گشایش یک مسیر جدید در جنوب غربی اورست به همراه دنیس اروبکو را داشت در اثر سقوط  جان سپرد ، این کوهنورد بزرگ از ارتفاع ۱۰۰۰ متری آبشار خومبو سقوط کرده . در پیامی که اروبکو فرستاده گفته :
” نمی دانم چگونه این خبر را اعلام کنم ، ۱۵ ماه مه آلکسی با طناب در حال فرود روی صخره ای با لبه تیز بود که طناب پاره می شود و آلکسی به قعر دره ای به عمق ۳۰۰ متر فرو می غلتد و … مرگی آنی “
اروبکو که امیدوار به تلاش روی مسیر با همراهی آلکسی ظرف امروز یا فردا بود ، صدمه ای ندیده . این دو قصد تلاش روی مسیری نو و بسیار دشوار بدون اکسیژن ذخیره و بصورت سبکبار از یخچال بالای آبشار خومبو داشتند که طناب ثابت برای سمت جبهه جنوبی نصب شده  و صعود سبکبار را غیر ممکن می سازد. بولوتف کوهنورد بسیار زبده روس نقش کلیدی در مسیرهای جدید جبهه غربی K2 و جبهه شمالی ژانو و اولین صعود لوتسه مرکزی به ارتفاع ۸۴۱۴ متر را داشت ، (سایر صعودهای او ماکالو ، دائولاگیری ، چوآیو،ماناسلو،گاشربروم۱و۲،کانچن جونگا و برادپیک) بعد از نزاع مورو و استک با شرپاها این دومین تلاش روی اورست است که موجب می شود این فصل از صعود را پایان یافته تلقی کرد.
http://www.climbing.com/news/top-russian-climber-dies-on-everest/

با تشکر از گل کوه
Алексей Болотов. Alexey Bolotov

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *