«غار» پاساژ نیست! خطر در کمین گردشگران!
“محمدجواد بلورچی” مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین‌شناختی، زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی با بیان این‌که تمام غارها روی گسل قرار دارند،‌ اظهار کرد: مخاطرات در دیگر غارهای کشور مخصوصا آن‌هایی که گردشگری هستند و تردد به آن‌ها زیاد انجام می‌شود، کمتر از چال «نخجیر» نیست،‌ حتی غار پربازدیدکننده‌ای مانند «علی‌صدر» یا «قوری‌قلعه» و «یخ‌مراد» پایداری زیادی از نظر امنیتی ندارند.
وی تأکید کرد:‌ باید تمام هشدارها به بازدیدکنندگان از غارها داده شود و ضوابط مدیریت بحران نیز پیش از ورود گردشگران تعیین شود. همچنین امکانات امدادی، مانند کلاه ایمنی و برق اضطراری در دسترس باشد.
بلورچی ادامه داد:‌ آنچه سبب بررسی وضعیت غار نخجیر در کارگروه غارشناسی کشور شد،‌ گزارش‌های مربوط به شرایط این غار بود که روی گسل حساسی واقع شده‌ است که به دقت نظر بیشتری نیاز داشت؛ ولی این توجه فقط مخصوص نخجیر نیست، ما فقط این غار را با دقت بیشتری بررسی کردیم و نمی‌توان گفت وضعیت بقیه‌ی غارها بهتر است.
او در ادامه‌ی سخنانش خطاب به افرادی که در تعطیلات نوروزی‌، قصد دیدن غارهای کشور را دارند‌، گفت: غار، پاساژ نیست و باید لباس متناسب با محیط آن را همراه داشت. غار محل خوردن و آشامیدن هم نیست و بازدید از آن با هدف دیگری انجام می‌شود …متن‌کامل در افکارنیوز
منبع: کوه نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *