رکوردشکنی تاریخی پرش آزاد
«فلیکس باومگارتنر» که به انجام برخی از مهیج‎ترین پرش‌های با چتر مشهور است، روز گذشته سوار بر کپسول تحت فشار روانه ارتفاع ۳۶ کیلومتری زمین شد تا با سقوط آزاد، دیوار صوتی را بشکند و به سلامت به زمین برسد!
روز گذشته و پس از هفت سال انتظار، «فلیکس بائومگارتنر» درون یک کپسول تحت فشار و با استفاده از بزرگ‌ترین بالن هلیومی تاریخ –که ارتفاعی معادل یک ساختمان ۵۵ طبقه و عرضی به اندازه یک زمین فوتبال دارد- تا ارتفاع ۳۶۵۷۶ متری بر فراز صحرای نیومکزیکو بالا رفته است. زمانی‌که هوا خوب و تمام سیستم‌ها آماده باشند، وی با استفاده از یک لباس تحت فشار از کپسول خارج خواهد شد و سقوط آزاد خود به سمت زمین را آغاز خواهد کرد.
به گزارش نشنال جئوگرافیک، این پروژه «ردبول استراتوس: ماموریت به لبه فضا» نامیده شده و انتظار می‌‌رود که رکوردهای مرتفع‌ترین، سریع‌ترین و طولانی‌ترین پرش آزاد جهان را بشکند. گروه بائومگارتنر تخمین می‌زنند که این چترباز و خلبان اتریشی، طی سقوط آزاد خود به سرعتی برابر ۱.۲ ماخ –حدود ۱۱۱۰ کیلومتر بر ساعت- برسد، و قبل از باز کردن چتر نجات خود در ارتفاع ۱۵۲۴ متری سطح زمین، به مدت ۵.۵ دقیقه سقوط کند.
منبع: کوه نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *