عظیم قیچی ساز و همنوردانش بر فراز “گاشربروم ۱” ایستادند

پایگاه خبری فدراسیون: به گزارش رسیده: پنج نفر از کوه نوردان ایرانی موفق شدند دقایقی پیش (روز پنجشنبه ۱۳ مرداد) بر فراز قله “گاشربروم یک” به ارتفاع ۸۰۶۸ متر بایستند.

عظیم قیچی ساز، محمود هاشمی، ایرج معانی، حسین مقدم و کوروش نگهبان کوه‌نوردانی هستند که تا زمان درج خبر موفق شده‌اند “گاشریروم یک” را صعود کنند.

گفتنی است که سه نفر از این کوه‌نوردان دو هفته پیش نیز قله “گاشربروم دو” را صعود کرده بودند. کوهنوردان کشورمان در حال حاضر در صحت و سلامت در حال بازگشت به کمپ پایین‌تر هستند.

این گزارش حاکی است، عظیم قیچی ساز و محمود هاشمی ساعت ۱۰:۵۵، ایرج معانی و حسین مقدم ساعت ۱۲ و کوروش نگهبان ساعت ۱۳:۱۰ (به وقت تهران) به این قله صعود کرده‌اند.

برادران بهادرانی نیز هم اکنون در کمپ چهارم این قله به سر می برند و در صورت مساعد بود شرایط فردا حمله ی نهایی خود را برای صعود انجام خواهند داد.

شایان ذکر است این هفتمین صعود عظیم قیچی ساز به قلل هشت هزار متری، پنجمین صعود محمود هاشمی و سومین صعود ایرج معانی و حسین مقدم به این قلل می‌باشد.

منبع: سایت فدراسیون

صعود افتخار آمیز عظیم قیچی ساز و سایر همنوردانش را به قله گاشربرم ۱ تبریک عرض می نماییم. امید واریم که همچنان شاهد موفقیت و تلاش خستگی ناپذیر آنان در فتح قلل دیگر باشیم.

روابط عمومی گروه کوهنوردی قاجر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *