حادثه فرود منجر به مرگ در ال کاپیتان
در روز ۲۷ می ، Tyler Gordon از کلورادو با ۲۲ سال سن طی یک حادثه در حین فرود ، ۲۰۰ متر سقوط کرده و جان خود را از دست می دهد. Tyler Gordon با دو هم طناب دیگر خود در حال صعود مسیر Nose در دیواره ال کاپیتان بودند.
به گفته دوستانش اون قصد داشته تا با فرود به کمپ پایین تر تعدادی از ابزار هایی را که آنجا بودند را با خود بالا بیاورد. به همین منظور آماده می شود تا با تک رشته طناب دو طول را هم زمان فرود رود. همراهان او می گویند که قبل از فرود انتهای طناب را گره زده بوده است .به هر حال وقتی که او آماده فرود می شود و حمایت خود را جدا می کند به یک باره سقوط می کند و به لبه طاقچه ای بزرگ برخورد می کند.
Ryan  هم طناب او فرود می رود و می بیند که  Tyler به طناب وصل نیست ! معلوم نیست که ایا او Giri Giri ( ابزار حمایت و فرود )خود را به ابزار فرود وصل کرده بوده یا نه و یا اینکه آن را به اشتباه وصل کرده بود.
تیم امداد و نجات پارک یوسمیتی پس از دریافت گزارش حادثه هر سه سنگ نورد را به بالای دیواره و قله منتقل کرده و سپس با هلی کوپتر به پایین انتقال داده است.
به گفته Evans  نویسنده سایت El Cap Report  متاسفانه درسی که از این حادثه گرفته شده ، کنترل چندین باره ابزار خود و هم طناب شماست .تمامی اعضای تیم بایستی به کارهای هم تیمی خود و فردی که قصد حرکت بر روی طناب را دارد نظارت داشته باشند تا به درستی به ابزار متصل شود .این کار فقط چند لحظه زمان شما را می گیرد و ممکن است باعث نجات جان شما شود .
 منبع : http://www.rockandice.com/lates-news/twenty-two-year-old-dies-in-rappelling-accident-on-el-cap
http://www.dailycamera.com/cu-news/ci_28217335/tyler-gordon-cu-boulder-grad-dies-yosemite-climbing
 با تشکر از کوه نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *