سنگنوردی بر روی دیواره بیستون اولین برنامه سال ۹۴
مورخه ۲۹ اسفند الی ۳ فروردین ۱۳۹۴ طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه اول ۵ تن از اعضای هیئت و گروه قاجر بر روی دیواره بیستون تمرین سنگنوردی نمودند.
این اولین برنامه گروه قاجر در سال جدید بود.
گزارش برنامه در ادامه مطلب…
 اعضای تیم
عکس زنده یاد سامان نعمتی گشاینده مسیر قاجر در دیواره بیستون

دیگرا ن کاشتند و ما خوردیم ما نیز بکاریم تادیگران بخورند
طی سالیان متمادی و پرفراز و نشیب همچون پستی و بلندی کوهها، گروه قاجرنیز بر روی شانه های پیشکسوتان ما تا بدین مرحله که شاهدان گواه آن هستند، پیشرفت نموده است.
یک نمونه از خروار که بنده شاهد آن بودم این بود که مربی فقید من آقای سامان نعمتی در ضمن تلاش و تمرین و لذت از صعود خود به تربیت شاگرد نیز می پرداخت ، تا راهی پیش رو باز شود که انرژی جوانی با تجربه واخلاق پیشکسوتان پیوند خورد و کوهنوردی شکوفاتر شود . 
مسیر قاجر در کمال زیبایی و ایمنی یکی از مسیر های بلند دیواره بیستون می باشد. این مسیر ماحصل تلاش سامان و حمایت کلیه اعضاء گروه قاجر می باشد.
امیدوارم همه انسان های راستین در نهایت سلامت و شادی همواره در راه رسیدن به اهداف بلندشان موفق باشند.
از سال ۱۳۸۶ هر ساله در ایام نوروز برنامه گشایش مسیر و تمرین سنگنوردی جزو برنامه ثابت هیئت و گروه قاجر بوده، امسال هم اولین برنامه سال جدید تمرین سنگنوردی بر روی مسیر قاجر در بیستون بود.
گزارش برنامه سنگنوردی بیستون ۲۹اسفند۹۳الی ۳فروردین۹۴
طبق برنامه هماهنگ شده با هیئت وگروه کوهنوردی قاجرشهرستان قروه روز جمعه ۲۹اسفند ۹۳ پنج نفر از اعضای این گروه رهسپار بیستون شدیم تا دو هدف را پیش ببریم اول اینکه از مسیر قاجر تا قله صعود کنیم و دوم تمرینی برای بقیه همنوردان داشته باشیم.
روز اول :
جمعه۲۹/اسفند/۹۳
با دو دستگاه خودرو سواری قروه را به مقصد بیستون ترک نمودیم. یک ساعت و چهل دقیقه زمان لازم است تا به بیستون برسیم.پس از پیاده شدن در ابتدای شهرک بیستون و صعود از دره ای که منتهی میشود به محل کمپ مورد نظر ما که موصوم است به حصار حاج علی محمد. حرکت از ابتدای مسیر تا کمپ یک ساعت و نیم با کوله پشتی سنگین زمان می برد. 
روز دوم: شنبه ۱/فرودین/۹۴
پس از مراسم تحویل سال نو در کنار سفره هفت سینی که یاسمن تهیه کرده بود به تمرین و صعود دو طول اول مسیر قاجر پرداختیم.
برای اولین بار بانویی از گروه قاجر (یاسمن نعمتی) مسیر قاجر رو تا  طول دوم صعود کرد. به امید اینکه بانوان این گروه نیز مسیر قاجر را تا قله صعود کنند.
دو طول مسیر قاجر
روز سوم: یکشنبه ۲/فرودین/۹۴
با نزول رحمت آسمانی مناظر اطراف بسیار دیدنی تر شده بود. در عین زیبایی محیط ، لذت بردن از مناظر ایجاد شده ما نیز به تمرین پله رکاب و صعود کلاهک محل کمپ ( اسم این مسیر را نمیدانیم) پرداختیم.
روز چهارم: دوشنبه ۳/فرودین/۹۴
با بارش برف دیشب و هوای سرد امروز مجالی برای کار صعود نمانده بود. هوای عید امسال مانند سالهای ۸۶و ۸۵بود (سالهای ابتدایی گشایش مسیر) . پس از صرف صبحانه وسایل رو جمع کرده و به سمت پایین حرکت نمودیم در نهایت سلامت به قروه مراجعت نمودیم.
هر چند هدف ما صعود تا قله بود اما از آنجا که همواره نیروی طبیعت حاکم بر طبیعت است ما نیز سر تسلیم فرود آورده و در عوض مبارزه بی ثمر، به لذت بردن از طبیعت و گشت و گذار در دامن سبزآن نمودیم.
بعد از ظهر روز دوشنبه به قروه برگشتیم.
     نویسنده گزارش: رحمان مرادیانی

شرکت کنندگان آقا: شاهین نادری،رحمان مرادیانی، محمدظاهری(سرپرست)
شرکت کنندگان خانم: یاسمن نعمتی،فاطمه ظاهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *