انتخاب «ایران» به عنوان میزبان اجلاس جهانی سنگ‌نوردی در سال ٢٠١۶
در جریان برگزاری «مجمع اتحادیه جهانی سنگ‌نوردی» در شهر «بادن» سوئیس، «جمهوری اسلامی ایران» در فرآیند انتخابات، به عنوان میزبان «اجلاس جهانی سنگ‌نوردی سال ٢٠١۶» برگزیده شد ….
به گزارش رسیده؛ «مجمع اتحادیه جهانی سنگ‌نوردی» صبح روز ١۴ مارچ در شهر «بادن» سوئیس آغاز گردید که در این مجمع «رضا زارعی» رئیس فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشورمان به همراه «محمد فهیمی» مسئول امور بین‌الملل فدراسیون نیز حضور داشتند.
در بخشی از این مجمع و در فرآیند انتخاب میزبان اجلاس جهانی سنگ‌نوردی سال ٢٠١۶، «تهران» با ۲۸ رأی در رقابت با «کبک» کانادا با ۱۱ رأی به عنوان میزبان انتخاب گردید.
در ادامه گزارشی از سایر موارد مطرح شده در این مجمع را ملاحظه می‌نمائید…………..
 

 ابتدا شهردار «بادن» و سپس رئیس فدراسیون «سوئیس» به حاضران خوش آمد گفتند. سپس رئیس اتحادیه جهانی سنگ‌نوردی مجمع را با طرح صورتجلسه مجمع سال قبل در «پاریس» و اخذ رأی تأییدیه حاضران آغاز نمود.
سپس طرح عضویت کشورهای «برزیل» و «استونی» جهت اتحادیه جهانی و «آندورا» جهت عضویت در قاره اروپا به رأی گذاشته شد و مورد تایید کشورهای عضو قرار گرفت.
در ادامه؛ کشور «کلمبیا» و «لوکزامبورگ» به عنوان عضو ناظر (بدون پرداخت حق عضویت و حق رأی) پذیرفته شدند. ضمن آنکه طرح رد عضویت برخی کشورها بدلیل عدم پرداخت حق عضویت مطرح و مورد تأیید اعضا قرار گرفت. 
هم‌چنین «مارکو اسکولاریس» رئیس اتحادیه جهانی سنگ‌نوردی گزارشی از رقابت‌های سنگ‌نوردی در المپیک جوانان در «نانجینگ» چین را ارائه نمود که مورد توجه حضار قرار گرفت. 
سپس سایر اعضا گزارش کمیسیون‌های مختلف اتحادیه از جمله رقابت‌های قهرمانی جهان، جام‌های جهانی، قهرمانی قاره‌ها و … و همچنین گزارش رؤسای هر قاره را ارائه نمودند.
از جمله مباحث مورد توجه عموم اعضا، برگزاری رقابت‌های سنگ‌نوردی در بازی‌های آسیایی «جاکارتای» اندونزی ۲۰۱۸ به صورت آزمایشی بود که با تشویق حضار همراه بود.
در ادامه؛ سرمایه‌گذاری کشورهای عضور در قاره «آفریقا» نظیر نصب دیواره توسط چینی‌ها در «تانزانیا» نیز با تشویق و استقبال حضار روبرو گردید. 
از دیگر مباحث مهم مطرح شده می‌توان به این موارد اشاره کرد:
– تغییر در لوگوی اتحادیه جهانی سنگ‌نوردی
– تلاش جهت پخش زنده و تلویزیونی رویدادهای سنگ‌نوردی از طریق پایگاه اینترنتی: www.ifsc.tv
– انتخاب «فرانسه»، «روسیه» و «ژاپن» به عنوان برترین‌های «اورال» رقابت‌های ٢٠١۴
– برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان جهان ٢٠١۵ در ماه سپتامبر در «آرکوی» ایتالیا و ٢٠١۶ در ماه نوامبر دز «گوانگژوی» چین
– حضور سنگ‌نوردی در بازی‌های جهانی (رشته های غیر المپیکی) ٢٠١٧ «لهستان» و ٢٠٢١ «بیرمنگام» انگلستان
– حضور سنگ‌نوردی در بازی‌های دانشجویان جهان ٢٠١۶ «شانگهای» چینپ
منبع: پایگاه خبری فدراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *