پسری ۹ ساله بلندترین قله نیم‌کره شرقی و جنوبی زمین را صعود کرد!
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحدمرکزی خبر : یک نوجوان ۹ ساله از کالیفرنیای جنوبی به جوان ترین کوه‌نوردی تبدیل شد که تا کنون موفق شده است به قله کوه «آکونکاگوا» برسد. این کوه با ارتفاع شش هزار و نهصد و شصت و دو متر، بلندترین کوه در نیم‌کره غربی و جنوبی زمین است.
این نوجوان به نام «تیلر آرمسترانگ» در روز عید کریسمس همراه با پدرش و «لهاوانگ دوندوپ» شرپای تبتی که بارها به «اورست» رفته است، این مسیر را پیمود.
این کوه‌نورد جوان در روز جمعه و در مسیر بازگشت از این قله که سرمای آن تا کنون جان بیش از ۱۰۰ کوه‌نورد را گرفته است، در وضعیت خوبی قرار داشت.
این نوجوان گفت:«بیشتر ۹ ساله‌ها معمولا بازی‌های کامپیوتری می‌کنند و انتظار ندارند کوه‌نوردی در این سن بتواند به قله کوهی شش هزار متری برسد».
هیچ فرد کمتر از ۱۴ سال اجازه ندارد برای بالا رفتن از این کوه اقدام کند از این رو خانواده این نوجوان مجبور بودند مسئولان آرژانتین را از توان او برای به پایان رساندن این ماموریت مطمئن سازند. فقط ۳۰ درصد کسانی که مجوز این کوهپیمایی را کسب می کنند موفق می شوند قله را فتح کنند!
کوچکترین فاتح قبلی این کوه، «متیو منیز» از «کلرادو» بود که در سال ۲۰۰۸ در زمان رسیدن به قله ۱۰ سال سن داشت.
«تیلر» ۹ ساله پیش از این قله کوه «کلیمانجارو» در «تانزانیا» را نیز صعود کرده است. مقصد بعدی او کوه «مک کینلی» در «آلاسکا» است که بلندترین قله آمریکای شمالی است.
  منبع: واحد مرکزی خبر با تشکر از کوه نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *