جایزه تبر طلایی روسیه ۲۰۱۳
الکساندر روچکین و ویاچسلاو ایوانوف برنده گان بهترین صعود سال ۲۰۱۳ روسیه
جایزه ملی “تبر طلایی روسیه” یا با نام رسمی آن “تبر یخی طلایی روسیه” (Golden Ice Axe of Russia) شامل رقابت هایی ست که از سال ۲۰۰۷ توسط فدراسیون کوه نوردی روسیه برگزار می شود و به بهترین صعود سال تعلق می گیرد. هدف این رقابت ها که با حمایت های Seven Summits Club برگزار می شود، کمک به توسعه صعودهای ورزشی، حمایت از قویترین و بهترین کوه نوردان کشور روسیه و انتشار موفقیت های آنهاست.
این رقابت ها روز شنبه ۱۴ سپتامبر در شهر مسکو برگزار گردید و طی آن دو کوه نورد روسی به نام های الکساندر روچکین (Alexander Ruchkin) و ویاچسلاو ایوانوف (Vyacheslav Ivanov) از سنت پترزبورگ برنده گان بهترین صعود سال ۲۰۱۳ شناخته شدند. این دو کوه نورد یاد شده به خاطر صعود مسیر تازه ای به نام “Falling in the void” (سقوط در خلاء) در قله کوسوم کانگورو به ارتفاع ۶،۳۶۷ متر کشور نپال سزاوار چنین جایزه ای شناخته شدند.
منبع: http://7summits-club.com/newssections/all_1/newssection_3_1/item_4337/
—————————————————-
پی نوشت ۱: در این مراسم همچنین جایزه قله کریستال به دنیس ورتنین و جک باشکیرتسف برای گشایش مسیری جدید روی دیواره اولی بیاهو و جایزه فرشته پولادین به تیم زنان : مارینا کپتوا ، گالینا چیبیتوک و آناستازیا پتروا برای گشایش مسیری جدید به نام “جدال برای عشق” در تنگ کامپوشه (تنگموشه) تعلق گرفت. (با تشکر از وبلاگ گل کوه)
پی نوشت ۲: شاید برگزاری چنین رقابت هایی در کشورمان با توجه به ظرفیت های موجود خیلی زود به نظر برسد اما با رویکرد داخلی و با توجه و تمرکز بر روی صعودهای شاخص داخلی و بعضا خارجی می توان انگیزه صعودهای نو و شاخص را بین کوه نوردان کشورمان افزایش داد و بدین طریق با شناخت و حمایت کوه نوردان نخبه ای که شاید بیشترشان گمنام باشند، بتوان جایگاه صعودهای ورزشی کشورمان را در داخل و خارج از کشور توسعه داد.
کلوپ کوهنوردان سولدوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *