حوادث کوهنوردی
عملیات ۱۲۵ برای نجات پسر جوان
 با حضور به موقع و تلاش گروه امداد و نجات آتش نشانی پسر جوانی که در ایستگاه ۵ توچال دچار مصدومیت شده بود به پایین کوه منتقل شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ۱۲۵، ساعت ۱۳:۰۸ روز گذشته به دنبال تماس کوهنوردان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی مصدومیت یک جوان ۱۹ ساله در ایستگاه ۵ توچال و ابراز درد و ناراحتی وی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران زنگ گروه امداد و نجات آتش نشانی را که در ارتفاعات کوهستانی توچال مستقر هستند به صدا در آورد و نجاتگران به سرعت خود را به سمت ایستگاه پنج توچال، مقابل رستوران رساندند.
امین شادجو فرمانده گروه امداد و نجات کوهستان در این باه اظهار داشت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد، جوانی ۱۹ ساله به نام احمد- آ به علت سرخوردن و سقوط از ارتفاع از ناحیه پا و مهره های کمر دچار آسیب دیدگی شده و بر اثر شدت درد قادر به حرکت نبود.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله با انجام اقدامات اولیه فرد مصدوم را بر روی برانکارد فیکس کرده و به ایستگاه تله کابین و سپس به پایین کوه انتقال دادند.
شادجو خاطرنشان کرد: آتش نشانان گروه امداد و نجات جوان مصدوم را برای اعزام به مراکز درمانی تحویل امداد گران اورژانس داده و به عملیات خود پایان دادند.
گفتنی است ؛ حضور و اقدام به موقع آتش نشانان مورد تقدیر و تشکر کوهنوردان و همراهان جوان قرار گرفت.
مفقود شدن کوهنوردی تهرانی در مسیر توچال
براساس گزارش های رسیده به انجمن پزشکی کوهستان ایران یک کوهنورد ۵۰ ساله که صبح  22 آذر ماه ۱۳۹۲ از مسیر دربند قصد عزیمت به قله نوچال را داشته متاسفانه مفقود گردیده و هنوز تا ارسال این حبر اطلاع دقیقی از وی در دسترس نیست.
این کوهنورد صبح جمعه از مسیر دربند – شیرپلا قصد عزیمت به ارتفاعات توچال را داشته که مفقود گردیده است. با توجه  به تاریکی هوا و همچنین بارش های روز جمعه در ارتفاعات توچال احتمال بروز حادثه برای وی وجود دارد و امداد رسانی به شنبه ۲۳ آذر ماه موکول گردیده است.
هنوز از کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات توچال خبری نیست . . . .
 بنابر گزارش های رسیده از تیم های امدادی اعزامی به ارتفاعات توچال با وجود تلاشهای فراوان برای پیدا کردن کوهنورد میانسال گمشده (احتمالا به نام شیر محمدلو) در مسیر توچال به جامپناه امیری متاسفانه هیچگونه اثری از وی یافت نشده است.
روز شنبه تیم های متعددی از آتش نشانی، نیروهای هلال احمر و نیروهای کوهنوردی داوطلب به منطقه اعرام گردیدند ولی اثری از وی یافت نشد.
همچنین گویا یک فروندهلی کوپتر به منطقه اعزام گردید و اثری از وی نیافته است و تلاشها همچنان ادامه دارد.
گویا روز جمعه فرد مذکور که حال عمومی خوبی نداشته توسط یکی از کوهنوردان گروه کوهنوردی همت شمیران از قله به جانپناه امیری همراهی شده و با حال عمومی خوب از وی جدا شده است ولی بعد از آن خبری از وی دریافت نشده است.
منبع:انجمن پزشکی کوهستان ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *