اولین حادثه بهمن زمستان ۹۲ در چهل مر شهیدان ارومیه
بعلت ریزش بهمن در منطقه کوه چهل مر شهیدان ارومیه سه نفر از کوهنوردان در زیر بهمن گرفتار شده اند لذا تا اطلاع ثانوی تیم امداد و نجات کوهستان آذربایجانشرقی در حال آماده باش میباشد.
همچنین برابر در خواست نیروی کمکی از طرف معاونت امداد و نجات استان آذربایجانغربی تیم پیشرو امداد و نجات کوهستان استان متشکل از آقایان میرعلی آقاسیدی ، رامین اسکندرجعفرزاد و مهدی خدائی با خوردوی آنست به منطقه اعزام شدند.
خبر تکمیلی :
طبق آخرین اخبار رسیده ، در حادثه بهمن ۵ نفر دچار حادثه شده اند که ۳ نفر فوت کرده و ۱ نفر مفقود شده است.تیم پیشرو که هم اکنون در ارومیه مستقر  می باشد  فردا صبح به همراه تیم آنست عازم منطقه حادثه خواهند شد.لازم به ذکر است که هوای منطقه کولاکی گزارش شده است
منبع : وبلاگ جستجو و ونجات هلال احمر آ.ش
آخرین اطلاعات و جزئیات بیشتر بهمن در کوه “چهل مر شهیدان” اورمیه:
  چند روز پیش خبرهایی درباره وقوع بهمن در یکی از کوه های اورمیه در آذربایجان غربی منتشر شده بود که با توجه به نادرست بودن قسمتی از این اخبار لازم دانستیم خبرهای دقیقتری از این حادثه را به اطلاع دوستان برسانم.
در عملیات جستجو و نجات حادثه فوق که در کوه “چهل مر شهیدان” اورمیه رخ داده بود، چند تن از کوه نوردان کلوپ سولدوز نیز حضور داشتند که بعد از بازگشت دوستانم بین خبرهای منتشر شده و گزارش این دوستان متوجه تناقضاتی در متن گزارش منتشر شده شدیم.
طبق گفته همنوردان خوبم آقایان قربان حبیبی و هادی باغبان که به همراه دوست خوبم وحید جباری از نقده اعزام شده بودند افراد حادثه دیده کوه نورد نبوده و همگی متعلق به نیروهای سپاه بودند و اینکه این حادثه در کوه “شاه شهیدان” نبوده بلکه نام این کوه که ارتفاع آن در حدود ۳،۶۵۰ تا ۳،۸۵۰ متر گزارش شده “چهل مر شهیدان” نام دارد. این کوه درست در مرز بین ایران و ترکیه قرار دارد و جزء مناطق صعب العبور در زمستان به شمار می رود.
طبق گزارش اعضای اعزامی کلوپ تعداد ۵ نفر از بسیجی های ویژه اورمیه روز شنبه ۱۰ آذر ساعت ۱۲ ظهر دچار حادثه شده بودند ولی به خاطر شرایط نامساعد جوی و صعب العبور بودن منطقه مرزی “چهل مر شهیدان”، جستجو و امداد در روز اول مقدور نبوده و عملیات روز بعد آغاز شده است. روز یکشنبه اعضای تیم جستجو و نجات که از شهرهای دیگر از جمله اورمیه و اشنویه نیز در آن حضور داشتند با خودرو به منطقه اعزام شدند.
به خاطر برف سنگین و مسدود شدن جاده بقیه مسیر را با پای پیاده طی کرده و پس از سه ساعت پیاده روی و برف کوبی به محل حادثه رسیده اند.  البته باید یادآور شد که خودرویی که سگ های آموزش دیده زنده یاب رو به محل حمل می کرده دچار خرابی شده و نتونسته سگ ها رو به محل حادثه برسونه! در ضمن در عملیات جستجو و امداد هیچ هلی کوپتری به منطقه اعزام نشده بود.
لازم به ذکر است که از پنج بسیجی که در حین گشت زنی دچار حادثه بهمن شده بودند دو نفر با تلاش شخصی نجات پیدا کرده و به پایگاه های خود بازگشته بودند و در واقع اولین خبر توسط این دو نفر به دست مسئولین سپاه رسیده بود. اما سه نفر دیگر که در زیر برف ها مدفون شده بودند متاسفانه جان باخته اند که تنها جسد دو نفر از آنها پیدا شده ولی جسد سومین نفر به خاطر فرو رفتن به عمق برف در پای بهمن هنوز پیدا نشده است. طی روزهای گذشته تعداد زیادی از مردم محلی و نیروهای سپاه عازم منطقه شده اند اما تاکنون موفق به کشف سومین جسد نشده اند.
با تشکر از وبلاگ کلوب کوهنوردان سولدوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *