حوادث کوهنوردی
نجات کوه‌نورد مشگین‌شهری پس از ۱۴ ساعت!
گم کردن مسیر در «سبلان»
بعد از گذشت ۱۴ ساعت، کوه‌نورد مشگین‌شهری از یخچال‌های «سبلان» به شکل معجزه‌آسایی جان سالم به در برد.
این کوه‌نورد مسیر خود را در راه برگشت گم کرده بود با تلاش نیروهای امدادی مشگین‌شهر از مرگ حتمی نجات یافت و به پائین کوه منتقل شد.
مسئول پایگاه امداد «شهید بنی‌هاشم» شهرستان «مشگین‌شهر» گفت: این کوه‌نورد شب گذشته در کوه «سبلان» راه خود را گم کرده و با باد و کولاک شدید روبرو شده بعد از تماس با تلفن همراه وی نیروهای امدادی «مشگین‌شهر» به منطقه اعزام شده و در یکی از دره‌های کوه سبلان پیدا کرده‌اند.
«ایرج آقایی» تصریح کرد: ما به همراه سه گروه ۱۰ نفره اکیپ‌های امدادی خود را به منطقه اعزام کردیم و از ابتدای شب تا صبح کار جستجو ادامه داشت و بالاخره موفق شدیم کوه‌نورد را در میان دره‌ها و یخچال‌های سبلان پیدا کنیم.
وی گفت: در حال حاضر این کوه‌نورد حال عمومی مساعدی دارد و تحویل خانواده اش شده است.
 منبع: تسنیم
مرگ یک کوه‌نورد دیگر به دلیل تنگی نفس و ایست قلبی!
۵۵ ساله اهل «آمل»
«مهدی محمدیان» روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ بابل اظهار داشت: روز جمعه در تماس یکی از کوه‌نوردان از منطقه کوهستانی «شیخ موسی» و «شالدرکلا بندپی» شرقی با اورژانس ۱۱۵ بابل مبنی بر ایست قلبی یکی از کوه‌نوردان، بلافاصله تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ بندپی به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: در این حادثه تعدادی از کوه‌نوردان آملی که برای کوه‌نوردی به منطقه «بندپی» رفته بودند مهمان یکی از کوه‌نوردان به علت کوه‌گرفتگی، کمبود اکسیژن و فعالیت ورزشی زیاد دچار ایست تنفسی شد.
«محمدیان» بیان داشت: همراهان بیمار را بعد از ۲۰ دقیقه از کوه به جاده خاکی انتقال داده و تا قبل از رسیدن تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ اقدامات اولیه را انجام دادند و با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و پیچ و خم زیاد جاده، نیروهای اورژانس بلافاصله خود را به موقع به محل حادثه رسانده و اقدامات اولیه پزشکی را انجام دادند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اقدامات پزشکی از قبیل CPR بر روی کوه‌نورد ۵۵ ساله انجام شد اما این اقدامات تاثیری نداشت و کوه‌نورد بابلی جان سپرد.
رئیس اورژانس ۱۱۵ بابل از افرادی که دارای مشکلات قلبی از قبیل فشار خون و آسم هستند خواست از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.
  منبع: فارس با تشکر از کوه نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *