مفقود شدن کوهنوردان قزوینی در ارتفاعات قله سیالان

بر طبق اخبار و گزارشات رسیده، تیمی از کوهنوردان قزوینی که پنج شنبه چهارم آبان ماه با ترکیب هشت کوهنورد در قالب دو گروه پنج و سه نفره راهی قله سیالان بخش الموت شرقی شده بودند، به علت مه گرفتگی شدید ناپدید شده اند.
لحظاتی قبل رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین، با تایید خبر فوق، خبر از پیدا شدن اولین گروه گمشده با تلاش گروه امدادی داده است.
سعید وزیری نژاد در مصاحبه با واحد مرکزی خبر نیز گفته، گروه های امداد و نجات هلال احمر، نخستین گروه پنج نفره کوهنوردان را امروز پیدا کردند.
شایان ذکر است به گفته سعید وزیری نژاد تلاش نیروهای امداد و نجات برای پیدا کردن سایر کوهنوردان به نامهای علی رشوند، محمدرضا نیافر و ولی حیدری همچنان ادامه دارد.
گفتنی است، قله سیالان الموت با چهارهزار و دویست و پنجاه متر ارتفاع در شمال شرقی استان قزوین قرار دارد.

منبع: کوه نیوز

 کوه نوردان گم شده قزوینی و تهرانی در کمال سلامت بسر می برند
رییس هیات کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین گفت: یک گروه هفت نفره کوه نوردان قزوینی و تهرانی که به قصد صعود به قله سیالان راهی ارتفاعات الموت شده و بدلیل مه گرفتگی راه را گم کرده بودند، پیدا شده و در کمال سلامت به سر می برند.
ˈسعید وزیری نژادˈ شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با کمک گروه های امدادی یک گروه چهار نفره از این کوه نوردان بعدازظهر امروز ( شنبه ) راه خود را پیدا کرده و در پناهگاه مستقر شدند و در تماسی ضمن اعلام این مطلب، از صحت و سلامت کامل خود خبر دادند.
وی اظهار کرد: یک گروه سه نفره دیگر از کوه نوردان نیز که راه خود را گم کرده بودند از ارتفاعات الموت به سمت تنکابن رفته و از پیدا کردن راه و استقرار خود در محلی مناسب خبر دادند.
این مسوول ورزشی یادآور شد: این کوه نوردان روز پنجشنبه هفته قبل به قصد صعود به قله سیالان عازم منطقه الموت شده بودند.

منبع: ایرنا – با تشکر از کلاغها

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *