بازی کوهستان

 اواسط ماه می آغاز صعود به قلل مرتفع دنیا می باشد. کوهنوردان پس از ماهها تمرین جسمانی و روانی و البته چند هفته هم هوایی خود را آماده فتح قلل مرتفع هیمالیا می کنند. اینک مانع آب و هوا نیز رو به افول است. خبرهای صعود و متعاقب آن حوادث در این زمان در اوج اخبار هیمالیا می باشد. برای آنها آرزوی عبور از پنجره سختی ها را داریم.بازی کوهستان
کوهنوردی بی شک یک بازی جسمانی و روانی است. حتی زمانیکه شما قادر به مقابله با شرایط فیزیکی خود در ارتفاع بالا شدید، جنبه های غیر قابل کنترلی نظیر آب و هوا وجود دارند که مانع از تحقق آرزوهای شما می شوند.
۶ تا ۸ کیلومتر بالاتر از سطح آبهای آزاد مکانی است که کنترل آب و هوا از دست آدمیزاد خارج است و توفانها به نیاز جسمانی و روحی انسانها اهمیتی نمی دهند. در این محیطها هنگامی که باد با شدت و سرعت بسیار در حال دمیدن به قلل هستند جریانی طولانی و بلند به شکل ستونهای یخی بر فراز قلل به اهتزاز در می آیند.
حال اگر شما واقعا در پی ایستادن بر بلندای این قلل هستید برای انتخاب لحظه مناسب باید دقت کنید.اگر خوش شانس باشید پنجره آب و هوایی برای مدت کوتاهی به روی شما باز می شود. از این فرصت استفاده کنید و بر بام قلل هیمالیا بایستید.
منبع:  وبلاگ کوه قاف- انجمن پزشکی کوهستان ایران 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *