تبریک روز روابط عمومی
«تعریف روابط عمومی در بی‌تعریف‌هاست!» … این را مدیر روابط عمومی «مایکروسافت» می‌گوید و «بیل‌گیتس» – غول رایانه‌ای جهان! –  یک تعریف دیگر هم به آن اضافه می‌کند: 
«موفقیت، بدون روابط عمومی خوب، یک آرزوی بد است»!
به واقع؛ روابط عمومی موجودی زنده است! … نفس می‌کشد، راه می‌رود، حرف می‌زند، قد می‌کشد، لبخند می‌زند، بحث می‌کند، گاه جوان و پرشور و فعال است و گاه به پیری و فرتوتی‌ تن می‌سپارد و گاه حتی می‌میرد! … کام‌یابی یا ناکامی یک سازمان به رفتار همین موجود زنده، بستگی عجیبی دارد!
گاه بنای عظیم یک سازمان با رفتاری نادرست که از «روابط عمومی» سر می‌زند به یک‌باره فرو می‌ریزد و گاه سازمانی گمنام با رفتار حرفه‌ای یک «روابط عمومی» سربلند می‌شود! … البته این مهم، پیش شرطی مهم هم دارد!‌ … و آن نگاه تخصصی و حرفه‌ای مدیران سازمان و اعتقاد و اعتماد به کارکرد «روابط عمومی»هاست و آگاهی از دانش و فراگیری علم ارتباطات به عنوان «هنر هشتم»! … در غیراین‌صورت «روابط عمومی»‌ها می‌توانند تا حد یک «واحد خدماتی نصب پلاکارد»، و یا توزیع نقل و نبات تنزل یابند!
شاید «روز روابط عمومی» فرصت خوبی برای شناساندن این هنر به مدیرانی باشد که جز تبلیغات میدانی، مجازی و چاپی، تدوین و انتشار تکذیبه و جوابیه و بوق‌ بوق کردن‌های ممتد؛ وظیفه‌ای برای روابط عمومی‌ها متصور نیستند! … علم و هنری که امروزه و در دنیای مدرن که عصر ارتباطات خوانده می‌شود در این وظایف نازل محصور نمی‌شود و می‌تواند با بهره‌مندی از افرادی کنش‌مند و متخصص و ورود به حوزه‌های وسیع ارتباطات، افکارسنجی، ایده‌پردازی‌های راهبردی و ایجاد بستر‌های نقد و نظر؛ کلیدی برای اغلب قفل‌های بسته باشد! … و آیا آرزویی از این بهتر برای مدیر یک سازمان می‌توان متصور بود ؟! 
بر خود وظیفه می‌دانم؛ این روز را به یکایک دانش‌آموخته‌گان ارتباطات و همکاران خوب خودم تبریک عرض کنم … عزیزانی که به رغم تمامی کمبود‌ها و نگاه‌های غیرحرفه‌ای و خدماتی به آنها؛ باتمام وجود در این عرصه فعالند و در شرایطی که روزها و مناسبت‌های مختلف را به این و آن تبریک می‌گویند، روزشان و تبریک‌شان عموماً فراموش می‌شود!
منبع: کوه نوشت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پی نوشت: ممنون از کوه نوشت جهت یادآوری این روز مهم 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *