تمرین روی دیواره بیستون

۹ نفر از اعضای هیئت و گروه قاجر طبق برنامه زمانبندی شش ماهه اول سال ۱۳۹۱ به مدت سه روز بر روی دیواره بیستون تمرین صعوهای بلند را نمودند.
گزارش برنامه در ادامه مطلب…

گزارش برنامه سنگنوردی بیستون
روز چهارشنبه ۲فروردین ۹۱ :
صبح روز چهارشنبه با یک دستگاه مینی بوس به سمت بیستون حرکت کردیم.
با مراجعه به سایت هواشناسی تا روز شنبه هوا خوب در پیش رو خواهیم داشت. در مسیرمان جبهه شمالی کوه بیستون نمایان بودو برف زیادی داشت.
هدف از این برنامه آموزش و تمرین نفرات بر روی مسیر های بلند و ابزارگزاری درطول مسیر بود.
بعد از دو ساعت و نیم به پای دیواره بیستون رسیده و کوله هایمان را پیاده کردیم . محمد ظاهری نیز تا اینجا مارا همراهی نمود اما باید به قروه بر میگشت. بارها را تقسیم کرده و به سمت حصار حاج علی محمد که محل کمپ ما بود ، رفتیم. کوله های سنگین و مسیر پرشیب و دست به سنگ باعث می شد تا آهسته تر حرکت کنیم. دو ساعت طول کشید تا به کمپ رسیدیم. محل کمپ در دهانه غاری قرار دارد که حدود ۳متر از سطح زمین بلندتر میباشد و در فصل بهار آب از دیواره چکه می کند و تامین کننده آب مصرفی گروه می باشد.
بعد از علم کردن ۴ چادر و صرف ناهار به صعود کوتاه بر روی مسیر روی کلاهک محل کمپ و یک طول از مسیر قاجر پرداختیم.
سرپرست ،نفرات و برنامه صعود فردا را مشخص نمود.
روز پنجشنبه ۳فروردین۹۱
مهدی وعرفان به عنوان کرده اول ، کامران و من نیز به عنوان تیم دوم ، پدرام و علی تیم پشتیبانی. محل کمپ در پای طول سوم مسیر قاجر قرار دارد. بنابر این ما صعودمان را از طول سوم شروع کردیم . کامران در کارگاه زیر کلاهک مسیر ماند و سه نفر دیگر کلاهک را که در طول پنجم قرار دارد صعود کردیم ،استراحتی کوتاه کرده و فرود کردیم. حدود ساعت ۱۵به پای مسیر رسیدیم.

بقیه نفرات مستقر در کمپ نیز به تمرین صعود و آموزش اولیه سنگنوردی پرداختند.
روز جمعه ۴فروردین ۹۱:
امروز پدرام و علی تا طول چهارم و کارگاه زیر کلاهک صعود کرده و برگشتند. عرفان و کامران نیز دو طول اول را توسط ابزار صعود نموده و همراه پدرام و علی فرود کردند.
دو نفر از سنگنوردان بروجرد به منطقه آمده و به صعود بر روی مسیر شریف زاده پرداختند.

ساعت حدود ۱۱ بود که شهرام نعمتی همراه ۵ نفر(امیر مرادی، مازیاز نعمتی، حسین عسکری، زهرا یارعلی،زیبا امیری) دیگر از اعضاء گروه به محل کمپ آمدند.
ناهار را با را درکنار هم صرف نمودیم. کمپ را جمع کرده و به سمت پایین به راه افتادیم . از آنجا نیز به سمت قروه حرکت کردیم.
گزارش از رحمان مرادیانی

تاریخ اجرای برنامه: ۲ الی ۴ فروردین ۱۳۹۱
شرکت کنندگان آقا: مهدی عباسی، عرفان آزادی، کامران محمدی، پدرام نعمتی(سرپرست)، علی الیاسی، رحمان مرادیانی