صعود مشترک تیم ملی ایران و تیم اتریش به قله دماوند و علم کوه

صعود مشترک تیم ملی ایران و تیم اتریش به مناسبت ۱۶۰سالگرد صعود گیاه شناس اتریش تعودر کوچی به قله دماوند و علم کوه و دماوند.

به مناسبت همین رویداد دو برنامه اول در منطقه علم کوه و دومین برنامه در منطقه دماوند برگزار گردید که طبق فراخوان کارگروه هیمالیانوردی اعضلی تیم ملی امید در قالب اردوی تدارکاتی حضور داشتند.

برنامه اول روز یکم مرداد از قرارگاه فدراسیون ونداربن شروع شد که روز اول به همراه تیم اتریش به منطقه حصارچال رفته و مشغول برپایی کمپ شدیم روز دوم جهت هم هوایی تیم ملی امید به همراه تیم  اتریش به قله لشگرک صعود نموده چون تعدادی از مهمانان اتریشی مدت اقامتشون کمتر بود به همین دلیل در روز دوم من به همراه تعدادی از کوهنوردان اتریشی قله علم کوه صعود نمودیم و به کمپ برگشتیم روز سوم اعضای تیم امید و تمام نفرات تیم اتریش موفق به صعود قله علم کوه شدند و به سلامتی به کمپ بازگشتیم و پس از استراحت روز چهارم به قرارگاه ونداربن برگشته .
از جمله مهمانان ‌ویژه در کمپ که بخواهم اشاره کنم به پیتر هابلر( نخستین انسانی که بدون کپسول اکسیژن موفق به صعود اورست به همراه رینهولد مسنر شده).گرلینده کالتنبرونر (دومین خانمی که موفق به صعود ۱۴هشت هزار متری در دنیا شده)
و اندی هولدزر (دومین نابینایی که موفق به صعود اورست شده است).
بعد از پایان اردوی علم کوه روز پنجم مرداد اردوی د‌وم صعود قله دماوند در قرارگاه پلور اغاز شد روز ششم علاوه بر مهمانان اتریشی سفیر چندین کشور از جمله المان .اتریش.مجارستان.مکزیک.هلند به همراه خانواده هایشان به برنامه اضافه شدند روز اول که از گوسفندسرا حرکت را شروع کردیم و به کمپ رسیدیم (کمپ دایمی اتور در سمت جنوب غربی بارگاه سوم) و پس از استراحت و شبمانی در کمپ ساعت ۴صبح استارت صعود به قله دماوند زده شد چون تیم اتریش قله لشگرک و علم صعود کرده بودند از نظر هم هوایی مشکل خاصی وجود نداشت و صعود خیلی خوب در حال انجام شدن بود و در ساعت۱۱:۳۰همگی قله دماوند صعود کرده و‌به کمپ بازگشتیم و‌پس از استراحت و شبمانی روز سوم به قرارگاه پلور برگشتیم .
سرپرستی برنامه با اقای حسین مقدم مربی تیم ملی امید همالیانوردی .سرپرست تیم اتریش اقای فرهاد نجفی کارمند انجمن فرهنگی سفارت .و برگزار کننده برنامه شرکت آتور سیر ایرانیان