حوادث کوهنوردی
حادثه غم انگیز حادثه در جبهه جنوبی دماوند
 بنابه گزارش های رسیده به انجمن پزشکی کوهستان ایران در پی حادثه روز گذشته در مسیر جنوبی دماوند متاسفانه پس از تلاشهای بسیار امدادگران هلال احمر و کوهنوردان داوطلب مقارن ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه ۹۳/۸/۳ پیکر بی جان کوهنورد حادثه دیده یافت شد.
بدنبال پیدا نشدن آثاری از کوهنورد حادثه دیده در شب گذشته، پرواز بالگرد امداد و نجات هلال احمر در دستور کار قرار گرفت و همچنین جستجو امدادگران کوهنورد از راه زمین ادامه یافت که در نهایت پیکر کوهنورد مصدوم در مسیر کافر دره و در ارتفاع ۴۸۰۰ متری کشف گردید. 
وی احتمالا در ابتدا دچار شکستگی و صدمه به پا شده و با همان وضعیت بوسیله تلفن همراه تقاضای کمک نموده که سه نفر از کوهنوردان حاضر در منطقه بدنبال یافتن اثری از وی می روند و پس از ۲ تا ۳ ساعت جستجو، صدای وی را شنیده و نوری از طرف هد لامپ کوهنورد صدمه دیده مشاهده می کنند که پس از این صدا دیگر آثاری از وی در منطقه مشاهده نمی شود و بعلت تاریکی هوا جستجو متوقف می شود. پس از صدای شنیده شده احتمالا مصدوم سقوط کرده و دچار ضایعات جدی سر و گردن می شود.
صبح امروز شنبه ۹۳/۸/۳ هلی کوپتر جستجو و نجات هلال احمر پس از یافتن کوهنورد صدمه دیده چندین بار تلاش میکند تا پیکر وی را با وینچ به بالا کشیده و به پایین منتقل کند که بعلت سختی دسترسی محل حادثه موفق نمی شود و مجبور به پیاده کردن نیروهای امداد گروه واکنش سریع هلال “ایثار” به سرپرستی آقای دکتر مقدسی می کند و تیم مزبور پس از رسیدن به کوهنورد صدمه دیده پیکر وی را بسکت کرده و در عصر روز شنبه به پناهگاه بارگاه سوم منتقل می کنند.
با توجه به طول کشیدن عملیات امداد و تاریکی شب انتقال پیکر کوهنود فقید بوسیله هلی کوپتر به فردا یکشنبه موکول می شود.
کوهنورد حادثه دیده بنام “سهیل سلیمانی” اهل تهران، متاهل و صاحب فرزند بوده اند. 
منبع:انجمن پزشکی کوهستان ایران
سقوط منجر به مرگ کوه‌نورد ۳۵ ساله از کوه «لجور»!
معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمراستان مرکزی گفت: یک کوه‌نورد شامگاه گذشته بر اثر سقوط از کوه «لجور» در ۴۰ کیلومتری شهر اراک جان باخت.
«محمد محمدی» گفت: یک گروه ۱۲ نفره برای صعود به قله کوه «لجور» اعزام شدند که درمسیر حرکت این تیم کوه‌نوردی به دو گروه شش نفره تقسیم شدند.
وی اظهار کرد: (سعید کرمی) کوه‌نورد ۳۵ساله که در در یکی از این دو تیم برای صعود قله عازم شد از ارتفاع دو هزارو ۷۴۰ متری سقوط کرد.
وی اظهار کرد: با اعلام کمک، تیم امداد ونجات کوهستان جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام و جسد وی را پس از شش ساعت عملیات جستجو پیدا کردند.
محمدی، علت سقوط کوه‌نورد را سرخوردن عنوان کرد و ادامه داد: کوه لجور که در ۴۰ کیلومتری شهر اراک واقع شده دو هزار ۸۶۰متر از سطح دریا ارتفاع دارد.
وی گفت: اکنون پیکر کوه‌نورد در اختیار مقامات قضایی قراردارد.
منبع: کوه نوشت
انتقال اجساد دو گردشگر جان باخته در ارتفاعات آمل به کرج
 ساری- ایرنا – بخشدار امامزاده عبدالله از توابع شهرستان آمل گفت: اجساد دو گردشگر کرجی که روز گذشته در ارتفاعات جنگلی ‘ المیستان ‘ دهستان ‘چلاو’ این بخش بر اثر گازگرفتنی هنگام خواب در چادر جان باختند، به زادگاهشان منتقل شد.
‘یحیی عسکری پور ‘ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افز ود : گروه های امداد و نجات هلال احمر آمل پیش از ظهر امروز(شنبه) اجساد این دو گردشگر را در چادر محل اسکان آنها پیدا کرده و پس از انتقال به روستاهای پایین دست، تحویل خانواده های آنان دادند.
وی گفت: ناآشنا بودن برخی افراد و گروه های گردشگر غیربومی برای استفاده از طبیعت مناطق جنگلی شهرستان آمل همواره برای مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان دردسرساز بوده و مشکلات ناشی از مفقود شدن و یا جان باختن آنان، گریبانگیر شهرستان شده است.
بخشدار امامزاده عبدالله تاکید کرد: همه گروه های کوهنوردی که از مازندران و خارج از استان قصد کوهنوردی و اعزام تور و صعودهای گروهی به ارتفاعات این بخش را دارند ، ملزم به اخذ مجوزهای لازم از هیات کوهنوری و اداره ورزش وجوانان و یا بخشداری هستند.
وی افزود : این مجوزها حتی برای گروه های دو ، سه نفره و بیشتر از این تعداد الزامی است و در غیراین صورت از ورود گروه ها و تورهای کوهنوردی جلوگیری خواهد شد.
عسکری پور گفت : گروه های کوهنوردی و تورهای گردشگری که از مسیرهای بیراهه در منطقه حضور یابند ، درصورت بروز حوادث احتمالی، هیچ مسوولیتی متوجه بخشداری ومجموعه خدمات رسان شهرستان نخواهد بود.
وی یادآورشد : متاسفانه در گذشته نیز مشکلات ناشی از مفقود شدن گروه های کوهنوردی و گردشگری غیربومی به شهرستان گزارش و گروه های امدادی هلال احمر، بخشداری و نیروهای محلی برای کمک اعزام شده بودند. 
امامزاده عبدالله (ع) با ۵۲ روستا و بیش از ۲۲ هزار نفر جمعیت یکی از پنج بخش درشهرستان آمل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *