۲۴ کشته و مفقود در اثر توفان های موسمی و بهمن در نپال
توفان ها و بادهای شدید موسمی که از روز یکشنبه از سواحل شرقی هند آغاز شده اند در طی دو روز تعداد ۲۴ کشته و مفقود بر جای گذاشه است. این اتفاق در منطقه وسیع آناپورنا رخ داده است.
طبق گزارش سایت هیمالیا تایمز حداقل ۲۴ نفر شامل محلی ها و توریست های خارجی در طی دو روز گذشته بر اثر بهمن ها و کولاک های شدید در مناطق موستانگ و مانانگ جان سپرده اند که بیشتر این افراد توریست های خارجی بودند که برای ترکینگ به نپال سفر کرده بودند.
در حال حاضر تخمین تعداد کشته شدگان غیر ممکن است، اما چیزی که معلومه اینه که روز سه شنبه بعد از ظهر یک طوفان شدید منطقه مشهور Thorand La که یک گذرگاه مهم در منطقه آناپورناست را درنوردیده است. این گذرگاه یکی از مشهورترین گذرگاه های ترکینگ در دنیاست.
در گزارش دیگری در همین سایت آمده که یک بهمن مهیب به بیس کمپ دائولاگیری برخورد کرده که باعث مفقود شدن ۵ کوه نورد گردیده است. طبق همین گزارش دو نفر از این کوه نوردان اهل اسلوواکی بوده اند.
هوای بد این چند روز در سراسر نپال حاکم بوده و طبق گزارش سایت اکس وب تیم کره ای جبهه جنوبی لوتسه نیز که موفق به برقراری کمپ ۳ در ارتفاع ۷،۵۰۰ متری شده بودند به خاطر هوای بد حاکم در منطقه به بیس کمپ بازگشته اند. این تیم قصد دارند در صورت مساعد بودن شرایط هوایی آخرین کمپ خود را در ارتفاع ۸،۲۰۰ متری این قله برقرار کنند. این تیم از اوایل سپتامبر با بهمن های مکرر و شرایط بد هوایی در حال مبارزه بوده و این درحالی ست که آنها با شیب متوسط ۶۵ الی ۷۰ درجه در حال دست و پنجه نرم کردن هستند.
منابع:
 ExplorersWeb
PlanetMountain
با تشکر از آلتای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *