هشدار به کوه نوردان عازم کوه سبلان
رئیس جمعیت هلال احمر مشگین‌شهر از کوه‌نوردان خواست فعلاً از صعود به کوه سبلان صرف نظر کنند  . انوری آذر گفت : به دنبال برودت هوا و بارش شدید برف در کوهستان سبلان ، تعدادی از کوه‌نوردان که بدون تجهیزات لازم اقدام به صعود کرده بودند در مناطق صعب‌العبور گرفتار شده بودند . 
وی افرود : پایگاه امداد کوهستان شهید بنی هاشمی مشگین‌شهر و اعضای گروه امداد کوهستان دیروز  10 نفر از کوه‌نوردان گرفتار در برف و کولاک در پناهگاه ضلع شرقی را نجات دادند . 
انوری آذر با بیان اینکه تا کنون میزان برف در این منطقه از ۳۰ سانتی متر فراتر رفته است افزود : بارش برف همچنان ادامه دارد لذا کوه‌نوردان تا اطلاع ثانوی از صعود به قله سبلان پرهیز کنند .
کوه نوردان گرفتار شده در میان انبوه برف در کوه سبلان نجات یافتند
 رییس جمعیت هلال احمر مشگین شهر روز جمعه به ایرنا گفت: به دنبال سردی هوا و بارش شدید برف در کوه سبلان تعدادی از کوه نوردان که بدون تجهیزات لازم و وسایل زمستانی اقدام به صعود کرده بودند در مناطق صعب العبور گرفتار شدند.
عباس انوری آذر افزود: با اعلام این مورد به پایگاه امداد کوهستان شهید بنی هاشمی مشگین شهر و اعزام تیم امداد کوهستان به منطقه، تاکنون ۱۰ نفر از کوه نوردان به پناهگاه ضلع شرقی منتقل شده اند و حال همگی آنها رضایت بخش است.
وی با بیان این که میزان برف در این منطقه از ۳۰ سانتی متر فراتر رفته و بارش برف همچنان ادامه دارد، کوه نوردان را به پرهیز از صعود به قله سفارش کرد.  
قله سبلان با ارتفاع ۴۸۱۱ متر در استان اردبیل واقع شده و هر سال در فصل های مختلف میزبان انبوه کوهنوردانی است که از سراسر کشور به سومین کوه مرتفع کشور صعود کرده و از زیبایی  های آن لذت می  برند.
در سال  های اخیر نا آشنایی برخی کوه نوردان به مسیر صعود این کوه حوادث ناگواری به دنبال داشته است.
 منبع: کلاغها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *