زمان پخش ۳ مستند جدید و دیدنی کوه‌نوردی در ایام نوروز از شبکه ورزش سیما
دوستان و همکارانم در واحد «تأمین برنامه شبکه‌ی ورزش سیما»، مستندهای جدید و جالبی را از رشته‌های مختلف ورزشی ویژه نوروز ۹۳ آماده کرده که در آن ایام پخش خواهد شد. اگر در چند روز اخیر بیننده‌ی شبکه ورزش بوده باشید، تیزر این مستند‌ها با اجرای بنده و سایر همکارانم به صورت متناوب از این شبکه پخش می‌شود.
در این میان، سه مستند جدید و دیدنی به نام‌های «رویای رام نشده»، «قله» و «صخره‌ای به نام پِروفِت» از جمله مستندهای کوه‌نوردی‌ و صخره نوردی‌ست که شما را به تماشای آنها در ایام نوروز از شبکه ورزش سیما  و بر اساس زمانبندی ذیل دعوت می‌کنم:
«رویای رام نشده»: سوم فروردین ۹۳ ساعت ۲۱ 
مستندی زیبا و جذاب درباره دو کوه‌نورد انگلیسی که از اولین ورزشکارانی بودند که قصد داشتند قله اورست را فتح کنند که در همان قله ناپدید و کشته شدند …  این مستند به نوعی بازگو کننده روایت صعود جرج و سندی است و اتفاقاتی که در سال ۱۹۲۴ به هنگام صعود برایشان افتاده است.
«قله»: هفتم فروردین ۹۳ ساعت ۲۱
در این مستند مصاحبه‌های متعددی از کوه‌نوردان با تجربه که اکنون به سن کهولت رسیده اند و راهنمایی‌های گروه های کوه‌نوردی به نمایش در آورده می‌شود که پیرامون یک رشته کوه یخی خاص مصاحبه می‌کنند. بیشتر این مصاحبه‌ها به صعودهای متعدد و موفق “جیمی مارشال ” و”رابین اسمیت “اختصاص دارد که در دهه ۶۰ دست به صعودهای خارق العاده ای زده اند و این مصاحبه‌ها سعی دارد صعودهای آنان را یکی یکی بازگو کند و بر روی صحبت‌های آن ها شاهد تصاویری بسیار زیبا از صخره‌نوردی و یخ‌نوردی توسط دو جوان هستیم که گویی این تصاویر قصه ای از خاطرات قدیمی آن ها را بازسازی می‌کند.
«صخره‌ای به نام پِروفِت»: یازدهم فروردین ساعت ۲۱
 این مستند در مورد صعود از یکی از دشوارترین صخره های جهان که به صخره “پیام آور” مشهور است می پردازد.  مستندی به کارگردانی “آلاستیر لی” که روایت می کند دو نفر به نام “لئو هلدینگ” و “جیسون پیکلس” چگونه بعد از چندین روز متوالی و طاقت فرسا از این صخره تخت و دشوار صعود می کنند.
 منبع: کوه نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *