موج جدید بارش ها
یک پژوهشگر هواشناسی از موج جدید باران و برف، وزش باد و کاهش دما طی ساعت های آینده خبر داد.
احسان مرادی گفت: هم اکنون در مناطقی از کشور، بخصوص در نیمه جنوبی و شرقی شاهد بارش هستیم که این بارش ها همچنان ادامه خواهد داشت و در استانهای هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و مناطقی از خراسان رضوی بسیار شدید است.
وی افزود: اما همانطور که در مصاحبه های قبلی هم گفته شد، از امشب و بامداد فردا، از سمت غرب و شمال غرب، سامانه جدیدی وارد می شود که سردتر از سامانه قبل است و با نفوذ هوای سرد عرض های شمالی حمایت می شود. این سامانه بخصوص فردا (شنبه) سبب بارش باران در مناطق گسترده ای از کشور خواهد شد که بارش در مناطق سردسیری به شکل برف خواهد بود و هر چقدر به شنبه شب و بامداد یکشنبه آینده نزدیک می شویم بارش های برف یا مخلوط برف و باران گسترده تر می شود.
مرادی درباره شدت بارش ها اظهار کرد: البته ساز و کار این سامانه کمی با سامانه قبلی که طی روزهای گذشته فعال بود، متفاوت است و انرژی و شدت بارش سامانه قبلی را ندارد، اما فراموش نکنیم که سامانه قبلی از نظر رطوبتی بسیار حمایت می شد و بارش هایش در بسیاری از مناطق فوق العاده و کم نظیر بود و سامانه فعلی اگرچه در مقایسه با قبلی ضعیف تر است اما اگر کشور را به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم کنیم، بارش هایش در نیمه جنوبی مناسب و چشمگیرتر از نیمه شمالی خواهد بود. اوج بارش را فردا در استان های حاشیه زاگرس مرکزی و جنوبی، مناطقی از مرکز، جنوب شرق، جنوب و شرق شاهد خواهیم بود.
مرادی در آخر با اشاره به نفوذ سامانه دیگری طی روزهای آینده، افزود: بار دیگر از دوشنبه آینده سامانه بارش زای جدیدی از سمت شمال غرب وارد می شود و روز سه شنبه گسترش بیشتری در نیمه شمالی و غربی خواهد داشت.
 مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *