حادثه در مسیر یخچال جنوبی دماوند
 بنابر گزارش های رسیده یک تیم کوهنوردی ۴ نفره که قصد صعود قله دماوند از مسیر شمالی و برگشت از جبهه جنوبی را داشتند در هنگام بازگشت دچار حادثه گردیدند.
دو تن از اعضاء این تیم(یکی از اعضاء گروه کوهنوردی پرستو به همراه کوهنورد دیگر تهرانی) در مسیر صعود از پناه گاه ۴۰۰۰ متری جبهه شمالی دماوند بازگشته و دو تن دیگر به اسامی مهران نیلساز یکی دیگر از کوهنوردان تهرانی و یکی از کوهنوردان دزفولی در هنگام بازگشت از جبهه جنوبی و در فاصله ۵۰۰ متری بارگاه سوم بدلیل فرود اشتباه از مسیر یخچال جنوبی سقوط کرده و از ناحیه سر، صورت و اندامها زخمی می شود. این حادثه در تاریکی شب حدود ساعت ۷ بعدازظهر اتفاق می افتد.
طی تماسی که همراه کوهنورد سقوط کرده با همنوردان خود در تهران می گیرد در ابتدا اظهار گم کردن وی و پیدا شدن لوازم همنورد خود را می کند ولی پس از یکی دو ساعت فرد سقوط کرده را پیدا می کند.
دو کوهنورد حدود ساعت ۹ شب خود را به بارگاه سوم رسانده و با توجه به بی آبی و گرسنگی و نداشتن سوخت در شرایط نامناسیب بسر می برند.
همچنین با توجه به اینکه هیچ تیمی در منطقه جضور ندارند بدنبال این حادثه و با اطلاع کارگروه امداد و نجات کوهستان اقدامات لازم حهت کمک رسانی به تیم حادثه دیده شروع گردید و قرار شد تیمی از کوهنوردان آمل و امدادگران هلال احمر امشب به منطقه بارگاه سوم اعزام گردند و با رساندن آب و آذوقه مناسب در صورت صلاحدید پرواز کوپتر برای فردا به منطقه انجام گیرد. همچنین کوهنوردانی از هیئت کوهنوردی شهرستان دماوند نیز آمادگی خود را برای امداد رسانی اعلام نموده اند.
منبع:انجمن پزشکی کوهستان ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *