سالن سنگنوردی همدان برای رقابتهای جهانی به تایید وزارت ورزش رسید
به گزارش ایرنا ˈرضا زارعیˈ روز شنبه در بازدید از سالن سنگنوردی مرحوم ˈمیرزاجانیˈ همدان افزود:از طرف دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان ماموریت دارم تاضمن بازدید از سالن سنگنوردی همدان ،شرایط این مجموعه برگزاری مسابقات مهم ملی، آسیایی و جهانی را به وزارت ورزش وجوانان گزارش کنم .
وی اضافه کرد: وزیر ورزش و جوانان در سفر اخیر خود به همدان،سالن سنگنوردی این شهر را برای میزبانی رقابتهای بین المللی مناسب دانسته است .
وی گفت :به همین دلیل قصد داریم از ظرفیت بالقوه این سالن مجهز و پیشرفته که در ایران بی نظیر است به نحو احسن برای پیشرفت سنگنوردی کشور بهره بگیریم.
زارعی اظهار داشت: سالن سرپوشیده مرحوم میرزاجانی همدان یکی از مجهزترین و بزرگترین مجموعه های سنگنوردی در کشور است و ساخت این سالن باید الگویی مناسب برای همه استان های کشور باشد.
وی ضمن قدردانی از مدیرکل ورزش و جوانان همدان در حمایت از ساخت این سالن سنگنوردی گفت:مسوولان ورزش همدان با حمایت از ساخت سالن سنگنوردی فرهاد میرزاجانی، راه اندازی موزه کوهنوردی و فراهم سازی امکان صعود کوهنوردان به قلل مرتفع نشان داده اند که به کوهنوردی نگاه ویژه ای دارند و برهمین اساس فدراسیون کوهنوردی در تمامی فصول از ظرفیت های استان همدان استفاه مفید خواهد داشت.
رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی خاطرنشان کرد: داشتن این امتیازات در سایه توجه و حمایت مسوولان اجرایی می تواند نویدبخش پرورش قهرمانان و افتخارآفرینان برای استان همدان و حتی کشور باشد و این عامل باعث رشد و شکوفایی در رشته هایی نظیر سنگنوردی شده می شود.
وی با تشریح برنامه های این فدراسیون برای بهره گیری از این امکانات گفت: در دیداری که با رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان انجام شد، برگزاری مسابقات یخ نوردی کشور و برگزاری صعود سراسری زمستانی کوهنوردان ایران به قله الوند همزمان با دهه مبارک فجر در دستور کار قرار گرفت و مقدمات برگزاری این تورنمنت ها در حال انجام است .
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *