قهرمانی آسیا و فراخوان به «تولیدکنندگان داخلی»
روابط بین‌الملل فدراسیون با صدور اطلاعیه‌ای مبنی بر سازوکار فدراسیون جهانی در خصوص تجهیزات برگزاری رقابت‌های سنگ‌نوردی و حضور نمایندگان و کارشناسان مربوطه؛ تولید کنندگان داخلی را به استفاده از این فرصت مناسب در معرفی بین‌المللی محصولات خود فراخواند.
بنا بر اطلاعیه‌ی کارگروه بین‌الملل فدراسیون؛ پس از میزبانی موفق مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا در سال گذشته، همدان بار دیگر کانون توجه سنگ‌نوردی قاره آسیا خواهد بود. در سال ۲۰۱۲، جوانان و نوجوانان ایران توانستند برای اولین بار در مجموع ۳ رشته به مقام قهرمانی آسیا دست یابند که به اذعان ناظران خارجی نشانه‌ی آشکار رشد سنگ‌نوردی در ایران است. امید داریم که سنگ‌نوردان قدرتمند کشورمان در روز فینال مسابقات، که مصادف است با سالروز غرورآفرین آزادسازی خرمشهر، حماسه‌ی دیگری در عرصه ورزش رقم بزنند و بر بام آسیا بایستند.

این اطلاعیه حاکی‌ست؛ در حاشیه برگزاری هشتمین مجمع عمومی فدراسیون جهانی سنگ‌نوردی ۲۰۱۳ در شانگهای، توسط روابط بین‌الملل فدراسیون؛ مذاکراتی با نمایندگان کشورهای آسیایی از جمله پاکستان، نپال، هند، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان و همچنین ترکیه انجام شد. به دنبال پیشرفت‌های اخیر سنگ‌نوردی ایران در عرصه های بین المللی (که بی‌شک آیینه وثمره‌ی فعالیت‌های چندجانبه‌ی سنگ‌نوردی در عرصه‌های داخلی و هم‌چنین حرکت رو به جلوی فدراسیون است) و اعلام آمادگی ایران برای آموزش، انتقال دانش فنی و همچنین تامین سخت افزار و تجهیزات مرتبط با سنگ‌نوردی اعم از گیره ، دیواره، کفش و … این کشورها علاقمندی خود را نسبت به بهره جستن از توانمندی‌های سنگ‌نوردی ایران اظهار داشتند.
به همین منظور بسیاری از این نمایندگان ابراز امیدواری کرده‌اند که با هدف شناخت و به کارگیری توانمندی های سنگ‌نوردی ایران در جریان مسابقات قهرمانی آسیا به ایران سفرخواهند کرد. لذا، فرصت گرانبهایی است که تولید کنندگان داخلی با حضوری فعال و پررنگ، تولیدات و توانمندی‌های خود را در معرض دید آسیا قرار دهند. مطمئنا، پیشرفت سنگ‌نوردی کشور و پیشرفت تولید کنندگان داخلی به یکدیگر وابسته هستند.
روابط بین‌الملل فدراسیون با این فراخوان اظهار امیدواری کرده است؛ تولید کنندگان داخلی قدر این فرصت را به خوبی درک کنند و از این ویترین آسیایی و بین المللی نهایت بهره را ببرند.
خاطرنشان می‌شود؛ طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی، در صورتی که برگزارکنندگان قصد داشته باشند رکورد ورزشکاران مسابقات سرعت رسما پذیرفته و ثبت شود، هم دیواره و هم گیره ها باید دارای استاندارد فدراسیون جهانی باشد. گیره‌های سرعت باید منحصرا گیره های تولیدی شرکت “اینترپرایز”، حامی مالی جدید فدراسیون جهانی باشد. در این خصوص، با شرکت مذکور در حاشیه برگزاری مجمع گفتگو شده است و “اینترپرایز” ابراز خوشحالی نموده تا با تامین گیره‌ها و کمک مالی یکی از حامیان مالی مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا در ایران باشد.
گفتنی‌ست؛ در خصوص دیواره، با آقای “ژروم  مه یر” مسئول کارگروه ورزش فدراسیون جهانی نیز گفتگو شده است. وی اظهار داشته که برای تایید دیواره، ناظر فنی از فدراسیون جهانی به کشور اعزام خواهد کرد. در صورت مطابقت با استانداردهای جهانی و تایید ناظر، این دیواره به مدت ۳ سال مجوز برگزاری مسابقات را دریافت خواهد کرد. لذا این فرصت خوبی برای دیواره سازان داخلی است تا با دریافت این مجوز روی دیواره‌ی ساخت خود، راه صدور به کشورهای مشتاق و حاضر در رقابت ها را هموار سازند. 
شایان ذکر است؛ در گفتگوهایی که با نمایندگان این کشورها انجام شد، آنها بسیار راغب بودند تا از خدمات قابل رقابت و ارزانتر تولیدکنندگان ایرانی بهره ببرند و اصلاً به همین منظور شخصاً در این رقابتها حاضر خواهند بود. لازم به ذکر است، IFSC هزینه‌ای را بابت صدور مجوز و اعزام کارشناس، از سازنده‌ی دیواره دریافت خواهد کرد. 
متقاضیان جهت کسب اطلاعات لازم، با فدراسیون (کارگروه روابط بین‌الملل) تماس حاصل نمایند.
منبع: پایگاه خبری فدراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *