پیمایش خط الراس کلون بستک به آزاد کوه

مورخه ۲۶ الی ۲۷ مرداد علی الیاسی عضو باشگاه قاجر قروه بهمراه مجتبی الیاسی عضو گروه شهاب تهران خط الراس کلون بستک  به ارتفاع ۴۲۰۰ متر به آزاد کوه  4355 متری در البرز مرکزی را پیمایش نمودند.

گزارش برنامه در ادامه مطلب….
قله خلنو
قله آزاد کوه

گزارش برنامه

همراه پسر عمویم ( مجتبی)حدود یک ماه بود خودمان را  برای این خط الراس (کلون بستک به سرکچال) اماده می کردیم در نهایت تصمیم گرفتیم ۵ شنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ مرداد این برنامه رو اجرا کنیم.

مجتبی قبلا با یکی از دوستاش هماهنگ کرده بود که ما را تا پای کوه ببرد در نهایت ما ۵ شنبه ساعت ۲:۴۵ صبح از کنار دکل مخابرات که از جاده شمشک به پیست دیزین، استارت زدیم ساعت ۴:۱۵ صبح به قله کلون بستک رسیدیم تابلو قله یادبود کوهنورد مرحوم دکتر علیرضا داوودی بود بعد از گرفتن عکس دوباره ادامه دادیم.
قله کلون بستک
ساعت ۶ صبح به قله الدر والدر رسیده در این قله یک جانپناه سنگی وجود دارد بعداز گرفتن عکس به راه خودمان ادامه دادیم و ساعت ۷:۳۰ به قله سرکچال ۱ رسیدیم بعد از نیم ساعت پیاده روی ساعت ۸ صبح برای خوردن صبحانه و استراحت توقف کرده  ساعت ۸:۵۰ راه افتادیم و ساعت ۹:۵ دقیقه به قله سرکچال ۲ رسیدیم و بعد از گرفتن عکس دوباره ادامه دادیم.
قله سرکچال
 ساعت ۹:۳۵ به قله سرکچال ۳ رسیدیم بعد از کمی پیمایش توقف کوتاهی کردیم و ساعت ۱۱:۴۵ دوباره به راه خودمون ادامه دادیم ناگفته نماند بین قله سرکچال ۳ و برج یک شیب طولانی را باید پایین وبالا بروید ساعت ۱۳ پنجشنبه به قله برج رسیدیم.
بعد از گرفتن عکس دوباره ادامه دادیم و ساعت ۱۳:۴۵ از روی تیغه های ژاندارک به صورت شتر سواری عبور کردیم.
ساعت ۱۴:۸ به قله خلنو کوچک رسیدیم در بین قله خلنو کوچک و خلنو بزرگ استراحت و ناهار خوردیم و ساعت ۱۵:۴۵ به راه خود ادامه داده و ساعت ۱۶ به قله خلنو بزرگ رسیدیم بعد از گرفتن عکس به راه خودمون ادامه دادیم.
 مسیر خط الراس به سمت میش چال یال سمت راست قله خلنو می باشد ساعت ۱۷ به قله میش چال رسیدیم و ساعت ۱۸:۴۵ به قله پالوان رسیده دوباره ادامه داده و ساعت ۱۹ به قله پالون گردن رسیدیم  بعد از عبور از قله نرگس های ۱ و ۲ ساعت ۲۱ به قله نرگس ۳ رسیدیم و بعد از یک ساعت پیمایش ساعت ۲۲ برای شام و استراحت توقف کردیم برنامه روز اول اینجا به پایان رسید.
۲۷ مرداد
 جمعه ساعت ۷ استارت زده و بعد از یک ساعت پیمایش ساعت ۸ صبحانه و ۸:۵۰ دوباره حرکت کردیم ساعت ۹:۱۵ به گون پشته رسیده  دوباره ادامه دادیم و ساعت  10 به کمان کوه رسیدیم.
بعداز کمی استراحت ساعت ۱۲:۴۵ به سرماهو رسیده ساعت ۱۳:۲۰ به قله یخچال رسیدیم بعد از قله یخچال با سنگهای بدی درگیر شدیم و بعداز عبور از سنگها و پیمایش ساعت ۱۵:۲۲ به گردنه چورن رسیده بعد از استراحت و خوردن ناهار ساعت ۱۶:۱۰ به سمت قله ازادکوه حرکت کردیم و ساعت ۱۷:۱۰ به قله ازادکوه رسیدیم .
 بعداز گرفتن عکس به سمت پایین حرکت کرده در نهایت ساعت ۱۹:۵۰ به روستای کلاک رسیدیم.