«هاوایی» میزبان اجلاس «حفاظت از طبیعت»
 اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN)، مجمع‌الجزایر هاوایی را به عنوان میزبان بعدی اجلاس جهانی حفاظت از طبیعت انتخاب کرد.
به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اجلاس جهانی حفاظت از طبیعت IUCN که بزرگترین رویداد زیست محیطی جهان است در سال ۲۰۱۶ میلادی در هاوایی به عنوان ایالت پنجاهم آمریکا در اقیانوس آرام برگزار خواهد شد. این اجلاس که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود، سران کشورهای مختلف جهان، بخش عمومی،‌ سازمان‌های غیردولتی، صنایع تجاری، ادارات مختلف سازمان ملل و سازمان‌های نهادی را به منظور بحث و تبادل نظر برای یافتن راه‌حل در رفع مشکلات جدی زیست‌محیطی و توسعه‌ای گردهم می‌آورد. اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت پس از بررسی دقیق و ارزیابی شرایط دو میزبان پیشنهادی یعنی ترکیه و هاوایی در نهایت هاوایی را به عنوان میزبان این اجلاس معرفی کرد.
«جولیا مارتن لفوره»، دبیرکل IUCN با اعلام این خبر گفت: هاوایی با اطمینان خاطر از امکانات برجسته، تنوع زیستی غنی، فرهنگ بومی درخشان و تعهد مستحکم به توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای نشست آتی باشد.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت، اجلاس آتی IUCN از اول تا دهم سپتامبر ۲۰۱۶ میلادی در هاوایی برگزار خواهد شد و به کشور میزبان فرصت تبلیغ و نمایش توانایی‌های خود در مسائل زیست‌محیطی را از راه مذاکرات و فعالیت‌های حرفه‌ای می‌دهد و بخش‌های مختلف دولتی و اقتصادی را به هم مرتبط می‌کند. اجلاس گذشته IUCN در سال ۲۰۱۲ میلادی در جزیره «ججو» کره جنوبی برگزار شد.
منبع: ایسنا با تشکر از کوه نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *