آماده سازی فاز اول کارگاه های امدادی غار گلستانه
۴ تن از غارنوردان استان کردستان، فاز اول کارگاه های امدادی غار گلستانه را جهت برگزاری نهمین دوره مربیگری درجه ۳ غارنوردی آقایان آماده نمودند. 
گزارش این برنامه را در ادامه مطلب بخوانید…

گزارش آماده سازی فاز اول کارگاه های امدادی غار گلستانه
در مورخ ۲۹/۲/۹۳ ساعت ۱۳ با یک دستگاه خودرو سواری به سمت بیجار حرکت کردیم و بعد از عبور از روستای  قباسرخ   به روستای گلستانه رسیدیم ماشین را در روستا گذاشته و بعد از اماده شدن به سمت غار حرکت کرده ،بعد از حدود ۴۰ دقیقه کوهپیمای به دهنه غار رسیده و حدود ساعت ۱۷ وارد غار شدیم.
 در قسمت های مختلف نحوه حمل و انتقال مصدوم بحث و برسی می شد که نهایتا کار در همان اول یعنی برای وارد شدن به شیب چاه اول باید دست به سنگ شد که بالای این شیب یک کارگاه سه نقطه برای امداد و یک کارگاه دو نقطه برای دسترسی زده شد و در  چاه اول یک طناب دسترسی(SRT) ریخته شد  که محل زدن کارگاه  پایین با سر چاه هم زمان برسی شود که نهایتا سر چاه یک کارگاه سه نقطه در سقف زده شد و یک سه نقطه در داخل شیب پایین چاه برای تیرول و برای کششی بسکت نیاز به دو کارگاه سه نقطه در پایین و سر چاه میباشد که کارگاه بالای چاه را بالاتر از کارگاه تیرول زده که بتوان بعد از کشیدن بسکت به سر چاه ، شیب بعد چاه هم با حمایت به کارگاه بعدی برسد (در این کارگاه نیاز به یک    human pulle است) .
حد فاصله چاه اول  تا سر چاه دوم حدود ۱۰متری و شیب دار است که یک کارگاه ۳ نقطه جهت حمایت که بسکت را از سر چاه دوم با حمایت به زیر گارگاه تیرول در چاه اول رساند.
چاه دوم با یک تیرول ۵۰متری از پایین چاه به بالا انتقال و جدا از کارگاه سه نقطه تیرول  دو کارگاه  سه نقطه بالا و پایین  جهت کشش بسکت نصب شد بعد از جمع کردن طناب و کارگاها ساعت ۲۲:۴۰از غار خارج و ساعت ۲۳:۴۰ از روستای گلستانه به سمت سنندج راه افتادیم
نکته:  رول بولت کل کارگاه امدادی با قطر ۱۰میلی متر و طول ۱۲ سانتی متر   با آچر ۱۷
کلیه کارگاه های امدادی (تیرول و کششی یا حمایت ) سه نقطه بوده
گزارش : محمد مهدی پناه

شرکت کنندگان آقا: محمد مهدی پناه، داود مفاخری، سینا بهمن یار، هیوا احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *