دنیس اوروبکو بر قله کانچن جونگا ایستاد
 بلاخره دنیس اوروبکو ( Denis Urubko) کوه نورد قزاق موفق شد قله کانچن جونگا را از جبهه شمالی و احتمالا! یک مسیر نو صعود کند. این صعود در ساعت ۹:۴۰ دقیقه صبح سه شنبه به وقت محلی به ثبت رسیده است.
هنوز اطلاعات کافی درباره چگونگی این صعود در دست نیست و تنها خبری که به دستمان رسیده پیام کوتاهی ست که اوروبکو درباره تایید صعود خود ارسال کرده است. او این پیام را از کمپ ۴ ارسال کرده و قصد داشته تا کمپ ۳ فرود بیاید.
 دنیس اوروبکو در این صعود به همراه الکس تکسیکن، آدام بیلیسکی، آرتم براون و دیمیتری سینف چند هفته گذشته رو برای گشایش یک مسیر نو در کانچن جونگا سپری کرده است. این خبر خیلی ها رو متعجب کرده چرا که دنیس در آخرین پیام کوتاه ارسالی خود گفته بود که آدام، الکس و دیمیتری در تلاش برای صعود نهایی از ارتفاع ۸،۳۵۰ متری بازگشته اند و تصمیم بر این بوده که همگی باهم به کمپ های پایین تر برگردند.
دنیس اوروبکو در طول یک دهه گذشته همه رو به کارهای خارق العاده خود عادت داده و احتمالا دیشب تصمیم به این کار گرفته است. او بدون شک یکی از بهترین و بااستعداد ترین هیمالیانوردان تمام دوران بوده که تمام صعودهای ۱۴ گانه خود که سه صعود از مسیر نو بوده را بدون اکسیژن به انجام رسانده است. او در کارنامه خود دو صعود زمستانی برای اولین بار در ماکالو و گاشربروم یک را (به همراه سیمونه مورو) تجربه کرده است و برنده جایزه معتبر کلنگ طلایی سال ۲۰۱۰ نیز بوده است . . . . .
منبع:انجمن پزشکی کوهستان ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *