مرگ سه کوهنورد اسپانیایی ناپدید شده در پاکستان اعلام شد
 منابع خبری اسپانیا امروز جمعه از مرگ سه کوهنورد این کشور اروپایی خبر دادند که پنج روز پیش در ارتفاعات شمال پاکستان ناپدید شده بودند.
به گزارش ایرنا، تلویزیون دولتی اسپانیا در این باره گفت که اکیپ نجات سه کوهنورد اسپانیایی که روز دوشنبه گذشته در قله گاشربروم – ۱ در ارتفاعات هیمالیا ناپدید شده بودند، مرگ آنها را اعلام کرده و پس از چند روز فعالیت، از ادامه جستجو برای نجات آنها دست کشیده است.
آنها دوشنبه گذشته هنگامی که از قله ˈگاشربروم -۱ˈ در ارتفاع هشت هزار و ۶۸ متری در شمال پاکستان باز می گشتند، ناپدید شده بودند.
روزنامه ال پاییس هم به نقل از ˈآلفردو گارسیاˈ یکی از کوهنوردان گم شده اسپانیایی که موفق شده بود خود را به پناهگاه شماره ۳ در ارتفاع هفت هزار متری این کوهها برساند و خود را نجات دهد، نوشت: گروه های امداد که خود وی نیز جزو آنها بود، هیچ اثری از سه کوهنورد گم شده نیافته اند و جسد آنها را نیز ندیده اند، اما امدادگران با توجه به وضعیت جوی و سرمای شدید منطقه و اینکه کوهنوردان گمشده چادری برای پناه گرفتن نداشتند، اطمینان دارد که آنها جان خود را از دست داده اند.
به گفته منابع اسپانیایی، کوهنوردان ناپدیدشده از جمله پنج کوهنوردی بودند که یکشنبه گذشته به گاشربروم – ۱ موسوم به ˈهایدن پیکˈ صعود کرده بودند اما هنگام بازگشت، فقط یکی از آنها موفق شد به اردوگاه اصلی بازگردد و گارسیا، کوهنورد دیگر نیز که نخست اعلام شده بود ناپدید شده است، توانست خود را به پناهگاه کمپ شماره ۳ در ارتفاع هفت هزار متری برساند.
همه این افراد، بخشی از یک گروه بزرگتر کوهنوردی ۱۰ نفری بودند که بیشتر آنها را اسپانیاییها تشکیل می دهند. 
ˈ سعید انورˈ یکی از اعضای شرکت پاکستانی که برنامه ریزی سفر گروه کوهنوردی اسپانیایی را بر عهده داشت، هم به خبرگزاری رسمی افه گفت که صبح امروز بار دیگر بالگردهای نجات فعالیت خود را برای یافتن کوهنوردان از سر گرفته بودند، اما با ناامیدی از یافتن آنها، به کار خود پایان داده اند.
بنا به گزارشها، آخرین تماس سه کوهنورد اسپانیایی روز دوشنبه بود که در ارتفاع هفت هزار و ۴۰۰ متری و نزدیک به پناهگاه کمپ شماره سه قرار داشتند اما وضعیت بد جوی که از یکشنبه شروع شده بود، موجب شد آنها نتوانند پناهگاه را بیابند.
با تشکر از انجمن پزشکی کوهستان ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *