صعود کوه‌نوردان تیم قندیل پیرانشهر به قله ”کاچکار” در ترکیه
به گزارش کرد‌پرس کوه‌نوردان تیم قندیل پیرانشهر با هدف حفظ آمادگی جسمانی و گرامیداشت یاد و خاطره محمد اوراز و مقبل هنرپژوه در یک اقدام نمادین به قله ۳۹۳۲متری کاچکار در کشور ترکیه صعود کردند.
اعضای ۱۲نفره  تیم کوه‌نوردی قندیل پیرانشهر را در این صعود که به مدت یک هفته و در اواخر تیرماه سالجاری انجام شد آقایان عبداله اتحاد وزین، خسرو پرون، جلال سلطانی، خالد محمدی، حسام الدین سرخابی، یاسین رشیدی، صلاح الدین اسماعیلی، احمد ابرون قارنا، سید طیب شین آبادی، طه عبدالهی، فتاح عبداله پور و رسول حمزه پور تشکیل می دادند. در این صعود کوهنوردانی از تیمهای هه لو و چیا از شهرستان پیرانشهر نیز حضور داشتند.
سرپرستی هدایت این صعود را آقای عبدالله اتحاد وزین از تیم کوه‌نوردی قندیل پیرانشهر برعهده داشت.
لازم به ذکر است که قله ”کاچکار” ملقب به عروس قلل ترکیه در سواحل دریای سیاه و در شمال شرقی کشور ترکیه ودر بخش شمالی رشته  کوه های آناتولی واقع شده است.
کوه های ک”اچکار” با هوای بارانی و مناظر بدیع توجه هر بیننده ای را به خود جلب میکند.
بلندترین قله این رشته کوهها قله (کاچکار-کارون)  می باشد که دارای ارتفاع ۳۹۳۲ متر می باشد. وجود یخچالهای بزرگ و حرکت آنها سبب شده است که در طول زمان کوه ها صیقل یافته و شکلی ناهموار به خود بگیرند، رودها و جویبارهای جاری شده از این کوهها بسیار شکوهنمدو زیبا می باشند.
منبع: کوه نوشت
صعود موفقیت آمیز کوهنوردان تیم قندیل را به مناسبت گرامیداشت یاد وخاطره رادمردان کوهستان( اوراز و مقبل هنرپژوه) را تبریک می گوییم. 
روابط عمومی گروه کوهنوردی قاجر قروه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *