بازخوانی پرونده نانگاپاربات

این تصویر متعلق به کیست!؟
ابهاماتی که در حادثه ناپدید شدن سامان عزیز در تابستان ۸۷ وجود داشت اکنون نیز پس از گذشت ۴ سال و با بررسی های به عمل آمده در خلال این مدت زمان بیشتر و بیشتر شده است به گونه ای که با وجود تمام شواهدی که بارها و بارها گفته شده و اعضای گروه یا از پاسخ به آن طفره رفتند و یا از آن اظهار بی اطلاعی نمودند، مثل ندادن بیسیم و وسیله ارتباطی به سامان، صدای سامان در حال گفتن کلمه ماشاالله در قله فرضی و در کنار بقیه اعضای تیم، درخواست ننمودن امداد به عمد و حتی جلوگیری از امدادرسانی تیمی که توسط پیگیری فدراسیون و خانواده سامان به منطقه فرستاده شد، مونتاژ بودن فیلم (بنا بر نظریه اداره کل تشخیص هویت)، رد فتح قله از سوی فدراسیون (http://msfi.ir/archive/news-archive/1394-1389-07-28-04-41-47) و بسیاری از مدارک دیگر که تماما از روی گفته ها و فیلم های خود اعضای تیم به دست آمده است. اکنون مدرکی موجود می باشد که دیگر جای هیچ توجیه و حرف و حدیثی را باقی نمی گذارد.
داستان ساختگی اعضای تیم به این صورت بود که در روز حمله به قله سامان در ارتفاع ۷۷۰۰ متری دچار علایم ارتفاع زدگی شده و در آنجا از تیم جدا شده و رو به پایین می رود و بقیه اعضای تیم (کاظم فریدیان، لیلا اسفندیاری، سهند عقدایی، احسان پرتویی نیا و حسین ابوالحسنی) به سمت قله حرکت می کنند و در نهایت در ساعت ۵ تا ۶ عصر به قله می رسند و زمانی که به کمپ ۴ بر می گردند اثری از سامان نمی بینند و بقیه ماجرا ….
در همان تکه فیلم کوتاه و مبهم قله فرضی که صدای ماشاالله سامان در آن شنیده شد حال تصویر سامان هم در آن دیده می شود. اکنون به تکه ای از این فیلم در قله فرضی نگاه کنید:
لینک فیلم شماره ۱
(http://uplod.ir/dxpriije1wab/film1.mpg.htm)
به جاگیری افراد که در زیر آمده با حرکت آهسته دقت نمایید:
لینک فیلم شماره ۲
(http://uplod.ir/fk4j3dvhd7m1/film2.mpg.htm)
در اینجا کاظم فریدیان فیلم بردار است و حرکت دوربین از سمت چپ به راست می باشد. در تصویر ابتدا سهند عقدایی و احسان پرتویی نیا را می بینیم که همدیگر را در آغوش می کشند و بعد در فاصله چند متری تصویر حسین ابوالحسنی را می بینیم که بر روی زمین نشسته است و در نهایت دوربین بر روی صورت لیلا می رود که در فاصله بسیار نزدیکی با فیلم بردار قرار دارد. به این تکه از فیلم که به صورت آهسته تصویر داخل عینک لیلا اسفندیاری را نمایش می دهد دقت کنید:
لینک فیلم شماره ۳
(http://uplod.ir/26jy6iri5224/film3.mpg.htm)
در بازتاب تصویر داخل شیشه عینک لیلا، تصویر یک شخص دیده می شود که با در دست داشتن دو باتوم و قامتی راست و استوار در حال گام برداشتن است، این شخص از سمت راست به چپ در حال حرکت است و از آنجا که بازتاب تصویر شخص در شیشه عینک به صورت کامل می باشد پس در فاصله دورتری از این افراد قرار دارد. این تصویر مربوط به چه کسی می تواند باشد!؟

بر اساس این فیلم جاگیری شماتیکی از افراد در پایین آمده است:

مگر نه آن که در این روز به غیر از محمد نوروزی وچند تن دیگر که در بیس کمپ نانگاپاربات بوده اند شخص دیگری به جز این تیم در ارتفاعات نانگاپاربات نبوده است، پس به جز سامان نعمتی این تصویر مربوط به هیچ فرد دیگری نمی تواند باشد و اما پاسخ اعضای تیم به این پرسش بسیار جالب است همگی ادعا می کنند که این شخص نمی دانیم چه کسی است ولی هر کسی هست سامان نیست!

همایون نعمتی
۹۱/۴/۲۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *