صعود به قله خلنو

طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه اول ۱۳۹۱ چهار نفر از اعضای هیئت و گروه قاجر ۱۵ تیر ماه به قله ۴۳۵۰ متری خلنو صعود نمودند.

گزارش برنامه را در ادامه مطلب بخوانید…

گزارش برنامه صعود به خلنو

روز چهار دهم تیر ماه ساعت ۱۵ از قروه به سمت تهران حرکت نمودیم .بعد از چهار راه تهران پارس به سمت لشکرک به ترافیک سنگین برخورد کردیم و حدود یک ساعت در ترافیک ماندیم و در نهایت در ساعت ۲۱:۴۰ به میدان فشم رسیده و از میدان فشم به سمت راست حرکت کردیم که به روستای زایگان و لالون می رسید.

بعد از طی مسافتی از روستای زایگان به سمت لالون که در سمت چپ ما قرار داشت، پیچیدیم و در نهایت ساعت ۲۳:۱۵ به آخرین نقطه که قرار بود ماشین را آنجا پارک کنیم، رسیدیم.

بعد از جمع آوری کوله ها و خوردن اندکی میوه ساعت ۲۴ به سمت تلخاب حرکت نموده بعد از نیم ساعت پیاده روی به جایی رسیدیم که باید از رودخانه عبور می کردیم.

آب رودخانه به قدری زیاد بود که مجبور شدیم کفشهای خود را در بیاوریم در نهایت بعد عبور از رودخانه در زیر نور ماه که کاملاٌ شب مهتابی بود ساعت ۱:۴۰ بامداد روز پنج شنبه به تلخاب رسیدیم و در آنجا چادرها را بر پا نمودیم با توجه به این که شب دیر خوابیدیم قرار بر این بود که روز پنج شنبه ساعت ۸ به سمت قله حرکت کنیم در نهایت پنج شنبه ساعت ۷ از خواب بیدار شدیم و بعد از خوردن صبحانه ساعت۷:۵۰ به سمت قله حرکت کردیم. بعد از حدود نیم ساعت پیاده روی ساعت 8:25 به آبشار رسیده از آبشار بدون توقف عبور نمودیم و ساعت ۹:۱۰ به چشمه ای که در بالای آبشار قرار داشت، رسیدیم و توقف کوتاهی نموده، آنجا ظرفهای آب خود را پر کردیم و به راه خود ادامه دادیم با توجه به اینکه برنامه ریزی ما مبنی بر این بود که از تیغه ژاندارک صعود انجام گیرد بعد از رسیدن به گردنه وزرا که ارتفاع آن حدود ۴۱۰۰ متر بود به سمت چپ تغییر مسیر دادیم و ساعت ۱۲:۵۰ به قله برج که ارتفاع آن ۴۳۵۰ متربود، رسیدیم بعد از گرفتن چند قطعه عکس و خوردن تنقلات و تماشای مناظر اطراف به حرکت خود ادامه دادیم نا گفته نماند قله دماوند خیلی واضح نمایان بود.

رفته رفته به تیغه ژاندارک نزدیک می شدیم و ساعت ۲:۳۰ از تیغه ژاندارک بدون ابزار فنی و به صورت شتر سواری عبور کردیم واقعأ تیغه ژاندارک زیبایی خاصی داشت بعد از بیست دقیقه پیاده روی به قله خلنو کوچک که ارتفاع آن ۴۳۵۰ متر بود، رسیدیم.

بعدعبوراز آن رأس ساعت ۱۵:۳۰ با صحت و سلامتی تمام اعضای گروه به قله خلنو بزرگ که ارتفاع آن ۴۳۷۰متر بود رسیدیم این صعود به مناسبت یاد و خاطره سامان نعمتی که در هیمالیا به جاودانه شده بود انجام گرفت(روحش شاد و یادش گرامی) بعد از گرفتن چند قطعه عکس و خوردن تنقلاتی ساعت۱۵:۳۵ از قله به سمت پایین حرکت نمودیم.

مسیر برگشت ما از مسیر کاسه بود بدون اینکه استراحت و توقفی در مسیر داشته باشیم به راه خود ادامه دادیم و ساعت۱۸به تلخاب رسیدیم بعد از خوردن چایی و استراحت کوتاهی چادرها را جمع کردیم و ساعت ۱۸:۴۵دقیقه از تلخاب به سمت لالون حرکت کردیم و ساعت ۲۰به روستای لالون جایی که ماشین را پارک کرده بودیم، رسیدیم.

گزارشگر: علی الیاسی

تاریخ اجرای برنامه: ۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۱
شرکت کنندگان آقا: مازیار نعمتی، مهدی ضیایی، نبی شفیعی، علی الیاسی( سرپرست)