سرانجام دنالی صعود شد
پس از سه بار ناکامی سرانجام در ساعت ۱۴ روز ۱۱ ژانویه Lonnie Dupre کوهنورد سختکوش آمریکایی موفق شد نخستین صعود انفرادی ماه ژانویه دنالی – ۶۱۹۵ متر مرتفعترین کوه آمریکای شمالی را با موفقیت اجرا نماید. 
لونی خبر موفقیت خود را از طریق تلفن ماهواره ای اعلام نمود. سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ سه بار تلاش او بدلیل برودت ۵۰- و بادهای با سرعت بیش از ۱۰۰ مایل و البته کوتاه بودن روزها موجب ناکامیش گردید. لونی دوپره سرانجام در صعود نهایی خود با کوله باری سبک ساعت ۳.۳۰ دقیقه بامداد آغاز نمود و در ساعت ۱۴ موفق به صعود قله شد. 
لازم به ذکر است در مجموع ۱۶ کوهنورد موفق به صعود زمستانی دنالی شده اند که ۶ تن در این راه کشته شده اند. ۴ صعود انفرادی به ثبت رسیده ولی هیچکدام پیش از این در ماه ژانویه موفق به این کار نشده بودند و تنها سه کوهنورد روس توانسته بودند در این ماه بر فراز مرتفع ترین کوه آمریکای شمالی بایستند. 
پی نوشت
کوه مک کینلی و به زعم اقوام محلی، دنالی با ارتفاع ۶۱۹۵ متر بلندترین قله آمریکای شمالی در آلاسکای واقع گردیده. نزدیکی این کوه به مدارهای شمالی زمین موجب گردیده تا زمستانها دارای روزهای بسیار کوتاه باشد، از اینرو تلاشهای زمستانی بسیار اندکی بر روی آن صورت گرفته.
در واقع تنها ۹ گروه در زمستان بر روی دنالی فعالیت کرده اند که حاصل آن صعود ۱۶ کوهنورد و البته کشته شدن ۶ نفر بوده است. در میان فاتحان زمستانی این کوه نیز تنها یک تیم شامل سه کوهنورد روس موفق شده اند دنالی را در تاریکترین ماه سال یعنی ژانویه فتح کنند.
لونی نویسنده، عکاس، نجار و مدافع سرسخت زیست محیط زمین در واقع یک پیمایشگر قطبها نیز می باشد. او اینبار نیز همچون سال قبل چادری به همراه نخواهد برد و از غاربرفی که گرمتر و راحتتر است در تلاشش بهره برد.
برای آشنایی بیشتر با لونی دوپری به وبسایت او سری بزنید:
 http://www.lonniedupre.com
منبع:
http://www.outsideonline.com
https://www.facebook.com/oneworldendeavors
با تشکر از وبلاک کوه قاف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *