حوادث کوهنوردی
گم شدن یک کوهنورد دیگر در ارتفاعات توچال:
به گزارش انجمن پزشکی کوهستان ایران بدنبال گم شدن یک کوهنورد در دو هفته پیش و عدم به نتیجه رسیدن تلاشهای امدادگران جستجو و نجات کوهستان هلال احمر و همچنین کوهنوردان آزاد در ارتفاعات شمالی تهران یک کوهنورد دیگر از روز چهارشنبه ۱۰ دی ماه ۹۳ در ارتفاعات شمالی تهران مفقود گردید.
این کوهنورد نیز که به تنهایی اقدام به صعود نموده از مسیر ولنجک به ارتفاعات عزیمت نموده بود و در حوزه جستجو و امدادی آتش نشانی مفقود گردیده است. تیم های مختلفی نیز برای یافتن وی به ارتفاعات اعزام گردیده است که بی نتیجه مانده و تلاشها همچنان ادامه دارد.
این کوهنورد ” سپهر ابراهیمی” نام داشته و متولد ۱۳۵۷ بوده و بنظر می رسد از تجهیزات کافی نیز برخوردار نبوده است. علاوه بر سه روز گذشته امروز ۱۴ دی ماه نیز تیم هایی برای جستجوی وی به ارتفاعات اعزام خواهد شد.
همچنین روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ دی ماه ۱۳۹۳ نیز تیم هایی از گروه کوهنوردی همت شمیران و همچنین هیئت کوهنوردی استان تهران برای یافتن کوهنورد مفقود شده دوهفته پیش به نام ” میر عابدینی ” به ارتفاعات دربند و گلابدره عزیمت نمودند که این تلاشها نیز بی نتیجه بود. خانواده کوهنورد گمشده از مخابرات گزارش آخرین آنتن دهی موبایل وی را دریافت کرده اند که روز جمعه دو هفته پیش دکل ایستگاه ۵ توچال سیگنال هایی را دریافت کرده بود که با توجه به طولانی و وسیع بودن مسیر سیگنال اطلاعات دقیقی نبوده و کمک آنچنانی به پیدا کردن فرد نمی کند(باید دید آیا در کشورهای دیگر نیز گزارش های آنتن دهی به همین وسعت و بی دقتی است یا شرکت مخابرات تمایلی به همکاری جهت جستجو افراد ندارد).
از امروز نیز وضعیت هوایی در ارتفاعات البرز با وجود باد شدید از برودت و سرمای بالایی برخوردار خواهد بود.
منبع: انجمن پزشکی کوهستان ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *