حوادث کوهنوردی
کشف جسد سه کوه نورد در مون بلان فرانسه

مسئولان محلی فرانسه روز دوشنبه اعلام کردند جسد سه کوه نورد در کوه مون بلان فرانسه پیدا شد.

گفته می شود شرایط جوی عامل کشته شدن این سه کوه نورد نبوده است. عملیات جستجو برای یافتن این سه کوه نورد که دو تن از آنها پاریسی بودند و یک نفر دیگرشان راهنمای محلی بود، شنبه شب از ژاندارمی منطقه شامونیکس آغاز شد.

مسئولان محلی اعلام کردند سقوط از ارتفاع هشتصد متری، علت کشته شدن این سه نفر بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، سه شنبه هفته پیش نیز چهار مرد و یک زن فرانسوی که بیست و هفت تا چهل و پنج ساله بودند، در کوه مون بلان از ارتفاع دویست و پنجاه متری سقوط کردند و کشته شدند. جسد این افراد یک روز بعد توسط نیروهای امداد و نجات پیدا شد
 
جان باختن یک کوه نورد و زخمی شدن دو نفر در قله سبلان

ریزش در کوه سبلان و سرازیر شدن تخته سنگ موجب کشته شدن یک کوه‌نورد تهرانی و زخمی شدن دو کوه‌نورد دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اردبیل،«عباس انوری» رئیس جمعیت هلال‌احمر مشگین‌شهر با اعلام این خبر، گفت: متأسفانه در این حادثه یک نفر از کوه نوردان بر اثر اصابت تخته سنگ بزرگی جان خود را از دست داد و دو نفر دیگر نیز که دچار شکسته‌گی شده بودند به بیمارستان شهرستان مشگین‌شهر منتقل شدند.

وی با بیان اینکه به‌دنبال اطلاع از ریزش کوه در یال شرقی قله‌ی سبلان و مصدوم شدن شماری از کوه نوردان در این نقطه، بلافاصله تیم امدادی جمعیت هلال‌احمر مشگین‌شهر به منطقه اعزام شد، افزود: این کوه نوردان جزو تیم ۱۵ نفره گروه کوه نوردی اداره‌ی آب و فاضلاب استان تهران هستند که به علت ناآشنا بودن به مسیر دچار این حادثه شدند.

در ادامه «ابراهیم امامی» فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز با ابراز نگرانی از افزایش آمار حوادث و سوانح در قله‌ی سبلان، تعیین تکلیف مدیریت پناهگاه و ارائه خدمات مناسب به کوه نوردان را خواستار شد.

براساس این گزارش، شهرستان مشگین‌شهر در ۸۵ کیلومتری شمال غربی اردبیل واقع است. قله‌ی سبلان به ارتفاع ۴۸۱۱ متر در این شهرستان قرار دارد و هر سال در تابستان میزبان انبوه کوه نوردان از اقصی نقاط ایران و جهان است

با تشکر از کلاغها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *